Úspech na sociálnych sieťach stojí na niekoľkých pilieroch. Medzi tie hlavné patrí zaujímavý obsah, popularita alebo príspevky, ktoré prinášajú niečo nové. V neposlednom rade je však podmienený aj tým, koľko ktorý takýto úspešný influencer vďaka počtu sledovateľov a odberateľov zarobí. Aj tu – podobne ako v biznise – platí, že čím viac, tým lepšie.
A práve preto sa sociálne siete stali pre mnohých veľkým lákadlom s vidinou „ľahkej práce za veľa peňazí“ a čoraz viac ľudí sa v rámci práce orientuje na zamestnanie influencera.
„To sú užívatelia so silným fanúšikovským základom. Na Instagrame sú aktívni, na dennej báze sa delia o svoje súkromie. Fanúšikom sú buď sympatickí na základe rovnakých životných hodnôt, alebo ich sledujú kvôli estetickému, zaujímavému, humornému obsahu. A práve ich followeri sú to, čo dokáže influencer monetizovať,“ hovorí pre HN Kristína Labajová, odborníčka na analýzu sociálnych sietí z agentúry Socialists.
A my užívatelia im venujeme podstatnú časť nášho času. Denný priemer času, ktorí totiž Slováci trávia na sociálnych sieťach, sú dve až tri hodiny. A čím nás tak priťahujú?
„Dosah influencerov, ich ľudskosť a autenticitu využívajú značky a spoločnosti. Tie si na základe rôznych kritérií vyberú vhodného influencera. Napríklad veľkosť jeho publika, demografia publika, záujmy, kúpyschopnosť a podobne. Na základe honorovanej alebo bartrovej spolupráce influencer predstaví svojmu publiku produkt alebo službu,“ hovorí Kristína Labajová.
Influencerov teda označujeme ako malú mediálno-reklamnú agentúru. „Ponúkajú totiž mediálny priestor s vhodnou cieľovou skupinou, vytvoria prirodzenejšiu reklamu, poskytnú všetky potrebné i...
Zostáva vám 85% na dočítanie.