Podľa štatistík je na sociálnych sieťach denne až 87 percent Slovákov. Len dve percentá nemajú na sociálnych sieťach žiaden profil. To nás posunulo do virtuálneho priestoru viac ako kedykoľvek predtým. Odrazilo sa to aj na našom správaní, reakciách aj návykoch. Napriek tomu nie je na tom nič zvláštne, aj keď si mnohí asi namietajú formulkou "za mojich čias...", doba je iná.
Život, priatelia, práca aj súkromie sa mnohým z nás presunulo do virtuálneho priestoru. Preto sme sa rozhodli pozrieť sa bližšie na to, ktoré platformy sú aktuálne najúspešnejšie a čo všetko stojí za úspechom sociálnych sietí u Slovákov.
Prinášame vám rozhovor s Kristínou Labajovou, odborníčkou na sociálne siete z agentúry Socialists. V článku sa dozviete, čo je aktuálnym trendom a najväčším lákadlom užívateľov sociálnych sietí, ktorá cesta zaručene vedie k úspechu aj koľko sa ako sa dá na sociálnych sieťach zarobiť.
Ktoré sociálne siete aktuálne na Slovensku zaznamenávajú najväčší úspech?
Slovensko kopíruje zahraničný trend, a tým je určite Tiktok. Od začiatku pandémie zaznamenal obrovský boom, dostal sa aj k starším cieľovým skupinám. Stáva sa plnohodnotnou a relevantnou sociálnou sieťou. Za rok 2020 to bola dokonca najsťahovanejšia aplikácia, ktorá prekonala aj Facebook či ZOOM.
Ako sú na tom ostatné sociálne siete?
Samozrejme sa darí aj Facebooku, Instagramu či Youtubu, tie každým rokom rastú. Na popularitu Tiktoku sa snažia reagovať, a preto množstvo ich nových vylepšení vychádza z tiktokoého prostredia. Prispôsobujú svoje formáty a užívateľské rozhranie tak, aby sa „tiktokové video“ (čo je minútové video na výšku, formát 9:16) "uživilo" aj u nich. Krásne to môžem...
Zostáva vám 85% na dočítanie.