StoryEditor

Veľké mená ani najdrahšie materiály nestačia, podstatné je niečo iné, tvrdia zakladatelia Pigmentaria

17.06.2025, 07:30
  • Snaha nestačí. Marketing nestačí. Veľké mená ani najdrahšie materiály nestačia.  Musíte mať cit pre krásu, odhodlanie robiť veci po svojom a nesmiete sa chcieť zavďačiť všetkým.
  • A už vôbec nemôžete kopírovať, napodobňovať a kalkulovať, tvrdí Tomáš Ric, zakladateľ českého parfumérskeho domu PIGMENTARIUM.
  • V rozhovore pre magazín Prečo nie?!  nám prezradil, ako vzniká duša parfumu a čo preňho znamená vôňa. Podelil sa tiež o to, ako si správne skúšať vône v parfumérii, aby sme naozaj cítili ich príbeh a nielen prvý oblak alkoholu.

Pigmentarium vzniklo ako nezávislý parfumérsky dom v roku 2018. Aká bola vaša hlavná motivácia pri jeho založení?

Túžba tvoriť. Pochádzam z rodiny, kde je vlastný biznis už tretiu generáciu samozrejmosťou a inak než vo vlastnej firme som sa nikdy nevidel. Prial som si vytvoriť značku v oblasti módy, dizajnu alebo podobného odboru, ktorý spája remeslo, umenie, marketing, ľudí a trendy. Zhodou mnohých okolností som sa v poslednom ročníku vysokej školy vrhol do tvorby prvej českej niche parfumérskej značky. Spätne niekedy žasnem nad tou odvahou. Značka Pigmentarium sa však v priebehu pár rokov predáva na najnáročnejších trhoch sveta a je v odbore rešpektovaným tvorcom.

Vaše vône sú opísané ako „olfaktorické prepisy snov a myšlienok“. Môžete priblížiť, ako tento koncept vznikol? Prípadne, čo by si mal pod týmto opisom laik predstaviť?

Znie to zdanlivo prehnane, keď to takto formulujete. No ide o úprimné vyjadrenie toho, že si ctíme pozíciu tvorcov. Našou prácou nie sú prieskumy dopytu trhu a snaha dodať mu to. Našou prácou je skutočný tvorivý proces, ktorý prináša vôňu, za ktorou si stojíme. Ktorá je autentická a ktorej emócie vieme ďalej odovzdávať aj v marketingu, ktorý ju ku klientom sprevádza. Vznik vône môže rovnako ako pri vzniku hudby alebo obrazu začínať v nejakej úplne bežnej situácii. V knihe, vo filme, na ceste alebo pri stretnutí. Cítite inšpiráciu a idete si za ňou. Proces tvorby sa potom odvíja plynulo ako rozvoj myšlienky alebo ako príbeh.

Vzhľadom na inakosť vašich parfumov predpokladám, že nie je vaším cieľom reflektovať aktuálne trendy. Ako prebieha proces tvorby nového parfumu? Čo vás pri tvorbe inšpiruje?

Ja by som sa len zastavil pri slove, ktoré ste použili – „inakosť“.

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 82% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-06-12 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Modulárny a ekologický: Slovák vymyslel unikátny bicykel pre syna, teraz zbiera prestížne ceny v zahraničí 02 - Modified: 2025-05-07 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Majitelia Kintsugi perfumes: Tvoríme vône, na ktoré len tak nenarazíte, máme nutkanie ísť proti trendom
01 - Modified: 2025-12-05 06:30:00 - Feat.: - Title: FOTO Neuveriteľná premena domu hrôzy: Rodine ušetrila nemalé peniaze a pribudlo aj 170 štvorcov plochy 02 - Modified: 2025-12-04 23:00:00 - Feat.: - Title: Ghostning, gaslightning, breadcrumbing. Áno, aj o to dnes v randení ide a treba si na tie výrazy zvyknúť 03 - Modified: 2025-12-03 15:00:52 - Feat.: - Title: V hlave beží desať otvorených okien a žiadne sa nedá zavrieť. Čo robiť, keď nám overthinking ničí život? 04 - Modified: 2025-12-03 13:00:00 - Feat.: - Title: Kráľ sa vracia na scénu. Bestseller od Cupry sa dočká verzie s ikonickým motorom 05 - Modified: 2025-12-02 15:00:00 - Feat.: - Title: Vypočúvanie, sliedenie v telefóne, plač. Zdravá žiarlivosť neexistuje. Len neistota, odkazujú odborníci
menuLevel = 2, menuRoute = style/osobnosti, menuAlias = osobnosti, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
05. december 2025 12:45