Podniková predajňa Jelínek je už vo výstavbe. Tovar bude ponúkať v Starom Smokovci.Archív hotela
StoryEditor

Pýcha Tatier je v Starom Smokovci

26.02.2014, 23:00
V novej rubrike magazínu prečo nie?! budeme testovať kvalitu slovenských hotelov.

Keď sa povie Grand, očakávania sú vždy veľké. Grand Prix vo formule 1 znamená top podujatie, Grand Restaurant pána Septima v známej francúzskej komédii v hlavnej úlohe s Louisom de Funes bol symbolom toho najlepšieho z francúzskej gastronómie. Grand je už podľa názvu symbolom kvality a luxusu – tak sme si za prvý hotel v našej novej rubrike vybrali Grandhotel Starý Smokovec.

REZERVÁCIA
Rezerváciu sme uskutočnili prostredníctvom globálneho rezervačného systému (GDS) týždeň pred príchodom do hotela, v rezervácii sme následne urobili zmenu termínu, ktorú sme už ďalej riešili priamo s hotelovou recepciou, ktorá však našu požiadavku s odvolaním sa na plnú kapacitu nevedela vyriešiť. Rezerváciu sme teda stornovali a urobili opätovne a bez problémov, akurát hotel zbytočne prišiel o priameho zákazníka a GDS zaplatí 12 % províziu. Čo je ďalšia zaujímavosť, cez hotelový web bola cena vyššia o 10 % oproti GDS, pre klientov na priamu rezerváciu to nie je príliš motivujúce.
Samotný web Grandhotela je spoločný pre všetky hotely TMR, vysoko hodnotím jeho prehľadnosť, navigáciu, usporiadanie. Detaily ako vyhľadávanie na stránke, ponuka balíčkov či 6 jazykových mutácií sú pre klientov veľkou oporou. Možno by som pozornosť venoval detailom, ako je obsahová časť sekcie Menu, pri teplote -17 stupňov nám ponuka jarného menu a Grill party prišla zábavná. 

CHCECK IN
Samotný príchod do hotela vo večerných hodinách bol bez komplikácií, odporučili by sme však výraznejšiu navigáciu z hlavnej komunikácie, parkovisko už bolo označené dostatočne, no chýbala z neho navigácia k recepcii, absolvovať „okružnú jazdu“ s kufrom bez koliesok nemusí byť úplne komfortné. Po príchode nás privítala recepčná pozdravom, rezerváciu našla okamžite, nezabudla na neformálnu konverzáciu o dôvode návštevy. Po odovzdaní kariet vysvetlila, kedy a kde sa podávajú raňajky, kde sa nachádza wellness a ktorým smerom je naša izba. Presne tak, ako by sa od 4* hotela očakávalo. Ešte pripomeniem, že počas príchodu aj pobytu na recepcii hrala príjemná akustická nerušivá hudba, čo je na Slovensku stále vzácne. Obvykle sa zo všetkých strán ozývajú komerčné stanice, kde sa, žiaľ, vo väčšine prípadov moderátorské dvojice zabávajú na vlastných vtipoch bez toho, aby poslucháči pochopili súvislosti.

IZBA
Na odomknutie izby sme použili hotelovú kartu, ktorá obsahuje promo na kozmetiku, dobrý tip pre hotelierov, ako si nechať zaplatiť náklady na tlač kariet. Po príchode do izby – rezervovali sme štandardnú izbu – sme našli odkladací priestor na kufor, ktorý patrí do štandardného vybavenia hotela v 4* triede. Dispozičné riešenie a vybavenie splnili očakávania (trezor, minibar, TV, počet uterákov, vešiakov v skrini, pracovný stôl a pod.). Rovnako vybavenie kúpeľne spĺňa predpísané požiadavky do detailu (napr. kvalita toaletného papiera, už ste sa iste stretli so 4* hotelom, ktorý používa najlacnejší toaletný papier). Kvalita posteľnej bielizne i matracov je výborná. Čo je však obrovské mínus pre prevádzkovateľa (v dobrom), je takmer 0 % cross promo ich vlastných služieb. Namiesto informačnej mapy s opisom a odporúčaním wellness služieb, gastro akcií bol k dispozícii iba papier formátu A4 so základnými údajmi o hoteli. V TV síce beží hotelový info kanál, no ten promuje skôr sesterské hotely. No a nízka kvalita wi-fi signálu už dnes nemôže byť problémom, aj keď ste na konci chodby. Ešte jedna poznámka a odporúčanie: pri prezentácii na webe používajte realistické, neprikrášlené fotky (bez kvetov, ovocných mís a pod., ak naozaj nie sú súčasťou ubytovania).

SLUŽBY
Počas pobytu sme navštívili aj wellness, kde nám na recepcii brigádnička (podľa menovky) odporučila masáže, no už neovládala, aké typy sáun hotel vlastne ponúka. 
Na rozdiel od hotelovej izby vyzdvihujem výborné cross promo na služby hotela a jeho hotela v Castro Café (zaujalo nás najmä Zimné Grand menu a Večera zážitkov na svahu). Opäť hrala príjemná hudba, obsluha bola milá a nevtieravá. 

RAŇAJKY
Hotelové raňajky sú pre väčšinu klientov jediné jedlo, ktoré v hoteli konzumujú (pokiaľ nemajú pobyt s polpenziou). Podávané raňajky sú tým lepším príkladom, čo ponúkajú slovenské hotely. Veľmi pozitívne hodnotím výber raňajkovej kávy, ktorá je síce z automatu, no melie sa z čerstvého zrna. To sa už, žiaľ, nedá povedať o automate na džús, ktoré produktom je tekutina neznámej farby a chuti, tu by si hosť hotela tejto triedy zaslúžil určite niečo lepšie. Výber údenín či syrov, pečiva a teplého bufetu bola dostatočná a bohatá.
Prestieranie a čistota raňajkových stolov sú problémom väčšiny hotelov, no v Grande bolo po celý čas čisto aj napriek veľkému počtu návštevníkov. Na „rajóne“ sa pohyboval dostatočný počet personálu, ktorý naozaj pracoval a netrávil čas vzájomnou diskusiou o súčasnej politickej situácii, tak ako sme svedkami v mnohých reštauráciách, kde máte niekedy problém rozoznať personál od návštevníkov.

CHECK OUT
Check-out z hotela prebehol rýchlo, či už platba kartou alebo vystavenie dokladu na firmu. Chýbala nám však konverzácia – spokojnosť s pobytom, želanie šťastnej cesty či vyjadrenie nádeje na ďalšiu návštevu. Na recepcii neboli iní hostia, takže priestor na konverzáciu určite bol. Jedna vec nás však prekvapila, a to čas, kedy treba uvoľniť izbu – o 10.00 hod.  Štandard je 12.00, výnimočne 11.00 hod.

Grandhotel Starý Smokovec. Snímka: archív hotela

Odporúčania
Z hľadiska vybavenosti ide o lepší priemer medzi 4* hotelmi na Slovensku, všetky odporúčania sú smerované na komunikáciu, či už v rámci hotela alebo prostredníctvom webovej stránky. V prvom rade je to lepšie využitie potenciálnu cross-promotion na služby hotela v rámci hotelových izieb. Pri check in by som odporučil promovať F&B úsek hotela a wellness, pri check out zistiť spokojnosť zákazníkov (ak bol nejaký problém, nech o ňom vedia hneď) a možno im pripomenúť, či by hotel neohodnotili napríklad na TripAdvisor (tu by som prevádzkovateľovi odporučil umiestniť link na hlavnú stránku, nie do sekcie kontakty, rovnako link na FB profil). Čo vyzdvihujem najviac, je aktivita generálneho manažéra, ktorý na referencie v rámci TripAdvisor odpovedá promptne a vecne (nerobí to však 90 % ostatných slovenských hotelierov).

Hodnotenie
Grandhotel Starý Smokovec je už podľa názvu predstaviteľom vysokohorskej elegancie, už prvý pohľad zvonka napovie, že ide o klenot našich veľhôr. Svedčí o tom aj množstvo historických fotografií v interiéri hotela, ktoré mapujú vývoj tohto zariadenia. Z hľadiska kategorizácie je hotel zaradený do triedy 4*, s čím môžeme po našej návšteve súhlasiť.  Ak si prevádzkovateľ vezme k srdcu niektoré naše rady, možno by si mohol aspoň interne (keďže naša vyhláška to nepozná) k tým 4* pripísať aj dodatok Superior. 
 

 

01 - Modified: 2006-02-01 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Čo je Správa o stave únie
01 - Modified: 2024-04-19 22:00:00 - Feat.: - Title: Dopravné značky, ktoré musia vodiči dokonale poznať. Mnohí však zaváhajú 02 - Modified: 2024-04-18 12:25:51 - Feat.: - Title: KVÍZ: Špecifický volant, tlačidlá či displej? Spoznajte pohľadom do interiéru značky áut 03 - Modified: 2024-04-13 17:58:39 - Feat.: - Title: Posledná možnosť vidieť Tatranský ľadový dóm. Po víkende ho zatvoria, roztopí sa vo voľnej prírode 04 - Modified: 2024-04-13 22:33:46 - Feat.: - Title: Luxusné SUV, ktoré vyzerá i jazdí skvele. Briti však spravili krok, ktorý mnohých nepoteší 05 - Modified: 2024-04-10 13:14:11 - Feat.: - Title: Zaváhajú aj automobiloví experti: Spoznáte menej známe automobilky iba podľa loga?
menuLevel = 2, menuRoute = style/preco-nie, menuAlias = preco-nie, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
20. apríl 2024 13:26