Do súkromného Múzea historických vozidiel v Moravanoch nad Váhom vchádza návštevník so zbožnou úctou. Znenazdania sa ocitne vo svätyni automobilových veteránov, ktorých možno stretnúť na ceste len veľmi zriedkavo. Obyčajne vtedy, keď ich ide majiteľ a vášnivý zberateľ v jednej osobe Ján Horňák "prevetrať" na stretnutie podobných vyslúžilcov.
Súkromné múzeum otváral osobne bývalý americký veľvyslanec na Slovensku Rudolph Vallee, a najmä americkými veteránmi, ktoré Ján Horňák zhromaždil, bol očarený. Múzeum je síce otvorené len dvakrát do týždňa, na nedostatok návštevníkov si však rozhodne nemôže sťažovať.
"Mojím chlapčenským snom bolo vlastniť Feliciu cabrio," hovorí. Kúpil vrak modelu z roku 1960 a postupne ho zrekonštruoval. Náhradne dielce vyrobil vlastnými rukami alebo ich zohnal.
V jeho múzeu sú však predovšetkým staré americké autá. Najmä packardy. Tie Horňak prirovnáva k Rolls-Royceu, najmä masívny Packard z roku 1935. Tieto autá využívala americká vláda, ale aj miestna mafia. Dokonca si ho z Ameriky nechal objednať aj ruský vodca Stalin. Aj keď sa to vtedy prísne tajilo.
V súkromnej zbierke je tiež Packard touring sport, Ford V 8, Ford Mustang z roku 1966, Ford Mercury a doslovný unikát -- 100-ročný Huppmobile, ktorý sa vyrábal len asi 20 rokov. Má tri plynové svetlá a tri petrolejové, spoľahlivé štartovanie na kľuku, priame riadenie, drevené kolesá, dve rýchlosti dopredu a jednu dozadu a dosiahne rýchlosť asi 60 kilometrov za hodinu.
Zberateľ si však najviac spomedzi veteránov, ktoré vlastnoručne rekonštruuje, cení spomínaný Ford V 8 z roku 1936. Má nemecký pôvod a vyrobili ich len 158 kusov. Jeden exemplár sa ocitol v Českej republike a neskoršie na Slovensku. Okrem toho sú tu historické motocykle a bicykle.