Minimalizovať aktivity podvodníkov, ktorí pod rôznymi zámienkami navštevujú seniorov a neraz ich okrádajú, je cieľom mobilnej aplikácie Môj Senior, ktorú vytvorilo občianske združenie (OZ) Pro Dynamik.
Aplikácia overuje skutočne nahlásenú návštevu vygenerovaním unikátneho kódu, ktorý sa objaví seniorovi v jeho mobilnej aplikácii. Rovnakým kódom sa musí identifikovať nahlásená návšteva. TASR o tom informoval štatutár OZ Maroš Košík.
"Princípom aplikácie je spojenie medzi dodávateľom služby a seniorom. Vodári, mestský úrad alebo iná inštitúcia zaregistrujú na webe mojsenior.sk svojich pracovníkov a odošlú klientom seniorom notifikáciu o plánovanej návšteve," vysvetlil Košík.
"V deň pracovnej návštevy sa seniorovi aj danému pracovníkovi do aplikácie vygeneruje unikátny kód. Čiže ide už o tretiu líniu ochrany. Stačí, ak si senior spoza dverí vypýta kód. Ohlásený pracovník sa mu musí predstaviť a požadovaný kód povedať," dodal štatutár OZ.
Aby mohol senior túto službu zdarma využívať, musí sa podľa Košíka zaregistrovať na stránke www.mojsenior.sk. Následne si stiahne mobilnú aplikáciu do mobilného telefónu s platformou Android, prihlási sa heslom, ktoré zadal pri registrácii a aplikáciu môže používať. Podobný postup musí zvoliť úrad alebo firma.
Košík uviedol, že OZ v súčasnosti rokuje so samosprávami v Bratislavskom a Prešovskom kraji a o aplikácii informovalo všetkých krajských pracovníkov v oblasti prevencie kriminality, rovnako ako štátnu a mestskú políciu v Bratislavskom, Banskobystrickom a Prešovskom kraji.
"Predpokladáme, že v blízkej budúcnosti sa nám podarí dohodnúť na pilotnom projekte so samosprávami v spomínaných krajoch. Od toho momentu budú môcť starostovia, primátori ale aj plynári, vodári či elektrikári v rámci spoločenskej zodpovednosti dopredu označiť svojho pracovníka, ktorého vyšlú na pracovnú návštevu. Sme presvedčení, že sa nám tak podarí minimalizovať aktivity podvodníkov," uzavrel Košík. Projekt Môj Senior finančne podporilo Ministerstvo vnútra SR.