Aplikáciu nazvanú tbh (to be honest), ktorá povzbudzuje mladých, aby k sebe boli vľúdni, získala americká spoločnosť Facebook. Sociálna sieť Facebook aplikáciou prináša nové možnosti, podľa tvorcov ale zostane samostatným programom.
Hodnotu transakcie firmy nezverejnili. Podľa informácií serveru TechCrunch bola "menej ako 100 miliónov dolárov (85 041 eur)" a zahŕňala tiež prechod štyroch vývojárov z tímu tbh do Facebooku.
Úspech tbh je dôkazom toho, že dospievajúci túžia po pozitívnej interakcii. Kým v uplynulých desiatich rokoch bol internet v znamení otvorenej komunikácie, teraz sa bude točiť okolo uspokojovania emocionálnych potrieb, podotýka Facebook.
Vývojárom sa podarilo vytvoriť anonymnú aplikáciu, ktorá na rozdiel od svojich predchodcov nezabŕdla ani do trollingu, ani obťažovania. Užívateľom kladie vopred určené pozitívne otázky typu "koho pozvať na párty" a dáva možnosť vybrať si jedného zo štyroch priateľov.
Vybraní užívatelia sú upozornení, ale podrobnosti o ich náprotivku zostávajú v anonymite. Facebook sa programom snaží osloviť vekovú kategóriu násťročných a prebrať ich konkurenčnému Snapchatu.
Ten je totiž podľa nedávnej štúdie preferovanou sociálnou platformou mladých ľudí, kde priemerný vek účastníkov je 16 rokov. Facebook sa o snapchat uchádzal v roku 2013, kedy za neho ponúkal tri miliardy dolárov. Snap, materská firma Snapchatu, má dnes trhovú hodnotu asi 19 miliárd dolárov.