Autorizované servisy totiž výmenu starej batérie za novú podmieňujú ďalšími nevyhnutnými úpravami, píše idnes.cz.
Od začiatku bolo jasné, že výrazné znižovanie poplatku za pozáručnú výmenu batérií starších iPhonov vyvolá medzi zákazníkmi vysoký záujem. Apple totiž v januári oficiálne znížil pôvodnú čiastku 79 eur na 29 eur.
Mnohí majitelia starých iPhonov tak neváhali a vydali sa do autorizovaných servisných stredísk. Ich nadšenie však veľmi často vystriedalo nepríjemné precitnutie.
Podľa nemeckého portálu Heise sa totiž mnohí zákazníci sťažujú, že s pozáručnou výmenou batérie sa spája podstatne vyššia investícia ako spomínaných 29 eur v prípade iPhonov 6 a nových modelov (vrátane modelu SE).
Od servisného strediska totiž často dostali vyjadrenie, že pred samotnou výmenou nevyhovujúcej batérie je nevyhnutné urobiť ďalšie opravy v ich zariadeniach. Výmenu batérie teda servisy podmieňujú odstránením všetkých chýb, ktoré odhalí technik pri danom telefóne.
Nespokojní zákazníci hovoria napríklad o takých dôvodoch ako sú chybné pixely na displeji či zanesený audio konektor. V praxi to teda znamená, že ak má iPhone akokoľvek poškodený displej, tak servis vymení batériu iba v prípade jeho opravy.
Tento úkon pritom vychádza podľa nemeckého portálu na približne 150 až 200 eur. A to je už veľký rozdiel oproti pôvodne očakávanej investícii vo výške pár desiatok eur.
Treba ale poznamenať, že ide o úplne bežnú servisnú prax. Servis sa totiž nesústreďuje iba na čiastkové opravy, ale vždy opravuje prístroj ako celok. Avšak v prípade, ak je výmena batérie riešením zdanlivo neriešiteľného problému, kvôli ktorému Apple čelí mnohým žalobám, sa táto praktika javí ako problematická.
Zákazník sa tak dostáva do slepej uličky. Ak totiž výmenu poškodených častí odmietne, potom mu servis nevymení batériu. Nemecký portál odporučil zákazníkom, aby kontaktovali technickú podporu Applu či niektoré z Apple Store.