Spoločnosť Huawei zverejnila svoje finančné výsledky za rok 2017. Čínsky výrobca tak potvrdil svoju pozíciu tretieho najväčšieho výrobcu smartfónov (pred ním je Apple a Samsung, pozn.red.). Z výsledkov auditu ďalej vyplýva, že výrobca naďalej rastie.
Celkové ročné príjmy boli 92,5 miliardy dolárov, čo je o zvýšenie o 15,7 % v porovnaní s rokom 2016. Zisk medziročne narástol o 28,1 % a Huawei dosiahol zisk 7,3 miliardy dolárov.
Do mobilnej divízie Huawei Consumer Business Group patria značky Huawei a Honor, ktoré tiež zaznamenali rast na trhoch. Spolu sa v roku 2017 predalo 153 miliónov smartfónov. Medziročné príjmy pritom stúpli o 31,9 %, teda tvorili 36,4 miliardy USD.
Značky Huawei a Honor viac spolupracujú a spolu tvoria komplexnejšie portfólio produktov. Huawei sa snaží prinášať inovatívne funkcie a používateľský komfort pre náročnejších spotrebiteľov, Honor chce zase v štýlovom balení osloviť najmä mladých zákazníkov.
Dvojica značiek zožala v minulom roku viacero úspechov:
- Vlajkové lode línií Huawei P a Mate zaznamenali popularitu medzi užívateľmi vo svete a zvýšili globálny vplyv značky. Celosvetovo sa predalo 20 miliónov kusov modelov Huawei P10 a Huawei Mate 9.
- Rok 2017 bol dôležitý aj pre produkty z radu G a Y, či modely strednej triedy od Honor. Dobrá kombinácia v pomere ceny a výkonu viedla k rýchlemu rastu oboch značiek.
- V roku 2017 došlo k výraznému nárastu podielu oboch spomínaných značiek na trhu, ktorý celkovo prekonal 10 %-nú hranicu. Spoločnosť Huawei tak upevnila svoju pozíciu jedného z troch najväčších výrobcov inteligentných telefónov na svete.
- Globálne povedomie o značkách Huawei a Honor vzrástlo oproti 81 % v roku 2016 na 86 % v roku 2017. Počet spotrebiteľov z mimočínskych trhov, ktorí poznajú produkty Huawei alebo Honor, medziročne stúpol o 100%.
- Vlajkové produkty Huawei sa stali bestsellermi, čo zvýšilo trhový podiel prémiových modelov s cenou prevyšujúcou 500 USD na viac ako 10 %.
Huawei tvrdí, že konkurencieschopnosť sa začína a končí u spotrebiteľa. Preto plánuje aj v roku 2018 pokračovať v inováciách a rozvíjaní kľúčových technológií, akými sú umelá inteligencia, rozšírená alebo virtuálna realita.
Zdroj: Tlačová správa