Článok si môžete prečítať v aktuálnom vydaní magazínu prečo nie?!, ktorý nájdete iba dnes vložený do Hospodárskych novín
My sme naposledy popri obligátnych pamiatkach navštívili napríklad Meatpacking District. Začiatkom minulého storočia tu fungovali bitúnky a baliarne mäsa. No teraz je to inak. Staré továrne a sklady museli ustúpiť potrebám moderného New Yorku.
Do štvrte Meatpacking začala totiž prenikať subkultúra, stal sa centrom homosexuálov, transsexuálov a mafie. Začiatkom deväťdesiatych rokov sa uskutočnila transformácia a do štvrte sa nasťahovali luxusné butiky a mladí umelci. V roku 2004 nazval New York magazine Meatpacking „najnovším New Yorkom“.
Do lokality, ktorej vládne umenie, móda, dizajn a technológie, sa pripojil nedávno aj Samsung. Juhokórejčania tu otvorili svoj reprezentatívny showroom Samsung 837.
Nie je to bežná predajňa, akých majú technologické firmy stovky po celom svete, je to miesto, kde predvádzajú svoje horúce novinky a dovolia zákazníkom, aby si všetko vyskúšali na vlastnej koži. Je to jedna veľká herňa, ktorej vládne virtuálna realita.
Sedačky sa s vami hýbu, môžete si tu zalyžovať, snoubordovať alebo len tak sa pohodlne ponoriť do VR tunelu. Pri väčšine atrakcií si môžete svoje zážitky priamo nakrútiť a video vám príde priamo na zadaný e-mail.
V čase našej návštevy, čo bolo začiatkom marca, sa všetko krútilo okolo nového modelu smartfónu Samsung Galaxy S9. Ešte skôr, ako si nový telefón kúpite, môžete si vyskúšať všetky jeho vychytávky. V prípade, že veľmi reklamám nedôverujete, práve tu ste na správnej adrese.
Showroom dokáže simulovať rôzne situácie, kde si otestujete fotografovanie pri slabej kvalite osvetlenia, v zrkadlových priestoroch alebo v slow motion tuneli. Samsung má v Meatpacking skrátka jednu veľkú herňu, v ktorej môžete stráviť dlhé a dlhé hodiny.
Televízor novej éry
Technologické firmy sa snažia v dobe, ktorej vládnu inteligentné mobilné telefóny, dostať smart pohľad aj do televíznych prijímačov. Už dávno neplatí, že televízor je iba na sledovanie programov, je súčasťou smart home, diváci v ňom nájdu svoje obľúbené aplikácie a streamovacie služby.
Čo sa týka dizajnu, zostáva približne rovnaký. Samsung však stavil na zmenu. Televízor totiž nemusí vyzerať iba ako televízor, nemusí to byť nevkusný do očí bijúci čierny obdĺžnik. Ak je vypnutý, respektíve ak je nastavený na ambient režim, môže mať podobu obľúbenej rodinnej fotografie, umeleckého diela, môžu na ňom „bežať“ aktuálne správy či predpoveď počasie.
Kľúčom k úspechu je Ambient režim
Absolútnou dizajnérskou vychytávkou nového QLED prijímača je špeciálna aplikácia, ktorá prispôsobí televízor luxusnej tapete alebo drevenému či tehlovému obkladu. Televízor tak bez problémov splynie s prostredím obývačky, zapadne do dizajnu a v žiadnom prípade nepôsobí rušivo. Režim Ambient cez mobilnú aplikáciu rozpozná farbu a vzor steny, na ktorej je televízor nainštalovaný.
Vznikne tak zdanlivo priehľadná obrazovka, teda televízor z priestoru akoby zmizol. No je to práve naopak, v tejto chvíli sa stáva súčasťou dizajnu interiéru. Aplikácia vie dokonale prepočítať, ako by mal vzor z tapety pokračovať a nakreslí ho na plochu displeja. Výsledok si ešte môžete sami prispôsobiť podľa farieb.
V New Yorku sme tiež našli návod, ako sa zbaviť zbytočnej spleti káblov, ktorá komplikuje inštaláciu a narúša vzhľad izby. Tentoraz Samsung predstavil model jedného kábla – One Invisible Connection. Kábel má 5 alebo až 15 metrov a dokáže prepojiť televízor s externými zariadeniami a elektrickými zástrčkami. Tento kábel dokáže prenášať veľké množstvo AV dát a zároveň elektrický prúd.
Funkcia jednoduchého prihlásenia (Effortless Login) zásadne zrýchlila pripájanie k WiFi a čas nastavenia aplikácií pri prvotnom nastavení televízora. V praxi to znamená, že televízor si môžete doma pripojiť kdekoľvek. Vôbec nezáleží na tom, kde ste si ho pôvodne naplánovali, vždy sa môžete rozhodnúť inak. K One Connect Boxu sa dajú pripojiť všetky zdroje od antény aj WiFi, žiadnu spleť káblov vedľa televízora už neuvidíte.