Roboty sú v dnešnej dobe už štandardnou súčasťou výroby a často slúžia v priemysle ako náhrada ľudskej pracovnej sily. K slovu sa však dostávajú aj v súvislosti s bankovníctvom. Podľa predpovedí expertov na odbornej konferencii Banking summit 2018 – The digital future is now, by umelá inteligencia mohla časom prevziať i podstatnú časť komunikácie s klientmi. Zhodli sa na tom domáci aj zahraniční odborníci.
"Najväčšou výzvou súčasnosti je to, ako zvýšiť digitálnu gramotnosť ľudí. Treba vzbudiť ich zvedavosť a záujem o umelú inteligenciu a robotiku a docieliť, aby lepšie porozumeli moderným technológiám. Svet sa mení a budú sa meniť aj pracovné pozície. Mali by sme investovať do ľudí – do rozvoja ich schopností a zručností. Nechať umelú inteligenciu a roboty robiť veci, ktoré vedia a môžu robiť, a ľuďom nechať čas na to, aby sa venovali inováciám – napríklad, aby vymýšľali nové produkty," povedal futurológ Rohit Talwar pre TASR.
Na konferencii návštevníkov vítal návštevníkov aj humanoidný robot Pepper. Ten bude už čoskoro pomáhať napríklad klientom bánk ako digitálny asistent vo vybraných pobočkách. Prevedie ich najčastejšie využívanými službami, ako je napríklad vklad hotovosti na účet alebo zadanie prevodného príkazu. Pomôže nainštalovať mobilné bankovníctvo, zistiť zabudnutý PIN kód ku karte, otvoriť si účet cez tvárovú biometriu a podobne. Pozrite si aj naše video, kde sa nám Pepper predstavil.
Banking summit 2018 – The digital future is now sa uskutočnil vo štvrtok 4. októbra v Bratislave. Túto odbornú konferenciu zorganizovala Slovenská banková asociácia (SBA).