Firmy bojujú s nedostatkom odborníkov v odbore kyberbezpečnosti, vychádza z prieskumu bezpečnostnej spoločnosti Trend Micro. Závery vznikli z odpovedí viac ako tisíca respondentov v podobe IT manažérov z celého sveta.
Potvrdzuje sa tak všeobecný nedostatok odborníkov v oblasti informačných technológií, ale aj špecialistov na kybernetickú bezpečnosť. Z toho vyplýva, že spoločnosti musia hľadať iné spôsoby, aby zaistili bezpečnosť svojej firemnej informačnej architektúry.
Väčšina firiem teda siaha po pokročilých automatizačných technológiách, ktoré sú založené na umelej inteligencii, širšom vzdelávaní a outsourcingu služieb pre prevenciu aj detekciu hrozieb.
Dokonalejšie útoky
Zarovno s prevenciou sa však vyvíjajú aj kyberútoky. Útočníci svoje postupy zdokonaľujú a popri počte zraniteľností rastie množstvo bezpečnostných upozornení, na ktoré musia organizácie reagovať. Všetko však komplikuje nedostatok odborníkov, najnovších informácií a kvalitných znalostí.
Práve chýbajúci odborníci sú podľa analytickej firmy Gartner hlavnou pretrvávajúcou prekážkou pri zavádzaní nových a účinných bezpečnostných technológií. Alarmujúci je tiež počet neobsadených pozícií v kyberbezpečnosti. Ten by sa mal navyše do konca roku 2020 zvýšiť z vlaňajšieho jedného milióna na jeden a pol milióna.
Z uvedených faktov vyplýva, že spoločnosti sa začínajú viac obracať na tretie strany a celkovo narastá aj v oblasti kybernetickej bezpečnosti a jej správy dopyt po outsourcingu. V mnohých prípadoch tretie strany dostanú až do úlohy v podobe zdieľaného kontrolného centra (SOC), ktoré zaisťuje bezpečnosť chránenej podnikovej informačnej architektúry ako ucelenú službu.
„Pre udržanie potrebnej úrovne bezpečnosti firmy čoraz viac využívajú externé zdroje pre správu bezpečnosti. To im zaistí potrebnú, a predovšetkým kontinuálnu odbornosť ku konkrétnym bezpečnostným produktom,“ uviedla Pavlína Volková, Regional Account Manager spoločnosti Trend Micro.
Medzi výhody outsourcingu v oblasti kybernetickej bezpečnosti patrí:
- Väčšia odborná znalosť pracovníkov poskytovateľa služieb (chránená firma nemusí školiť svojich zamestnancov).
- Tretia strana je zárukou kontinuálnej vysokej kvality služieb (chránená firma sa nemusí obávať odchodu svojich špecialistov).
- Vysoká nahraditeľnosť konkrétnych správcov.
- Tretia strana spravujúca bezpečnosť má pritom prístup len k bezpečnostným produktom, nie k dátam – tie sú aj naďalej uložené v rámci infraštruktúry chránenej firmy rovnako, ako to bolo aj pred outsourcingom.
Zdroj: Tlačová správa Trend Micro