Ľudia, ktorí používajú služby spoločnosti Telekom, čelili problémom. Operátor totiž hlásil masívne výpadky svojich služieb od piatkového dopoludnia.
V týchto chvíľach sa však podľa aktuálneho stanoviska Telekomu obnovujú hlasové i dátové služby:
„Po analýze problému začínajú cca od 14:00 nabiehať na naše mobilné siete prví zákazníci a obnovujú sa im hlasové i dátové služby. Spätná registrácia prebieha vo vlnách, nie plošne, preto by sme chceli zákazníkov ešte poprosiť o trpezlivosť. Ospravedlňujeme sa za prebiehajúcu nedostupnosť služby, naďalej pracujeme na opätovnom sprevádzkovaní v plnom rozsahu. Ďakujeme za pochopenie.“
Priebeh výpadku:
Na vzniknutú situáciu nás upozornili čitatelia a poruchy potvrdila aj samotná spoločnosť.
"Povaha problému je plošná a náhodná, čiže zákazníci sa s ním môžu stretnúť na celom Slovensku, ale netýka sa všetkých čísel," potvrdil pre HNonline hovorca pre služby a financie Telekomu Michal Korec.
To znamená, že niektorí zákazníci mohli naplno využívať všetky služby, iní nie a sieť sa im javila ako preťažená.
"Technický problém nastal na komponente, ktorý prepája hovory v sieti, čo v praxi znamená, že zákazník sa javí ako nedovolateľný alebo sa nemôže dovolať do našej siete," vysvetľuje Korec. Podľa jeho slov neboli k dispozícii ani volania cez internet.
Ak bol zákazník prihlásený v sieti, mobilné dáta mohli byť dostupné. Fungovali aplikácie, sťahovanie dát, dali sa uskutočniť hovory cez aplikácie ako Whatsapp. Podľa Korca to otestoval Telekom
Spoločnosť sa zákazníkom sa za vzniknuté komplikácie ospravedlňuje.
Stanovisko spoločnosti k ukončeniu výpadkov, piatok 10.5.2019, 18:39:
„Čo sa týka jednotlivých služieb, hlasové volania sa nám darí obnoviť najlepšie a už by mali byť na sieti k dispozícii. Posielanie správ je obnovené, ale v našom SMS centre sú milióny správ, takže sa pripravte, že niektoré správy vám budú prichádzať ešte neskôr.
Najdlhšie nám trvá obnova dát – ak je váš telefón už prihlásený do siete a ešte vám netečú dáta, skúste ho reštartnút. Bohužiaľ, VoLTE sa nám ešte nepodarilo rozbehnúť." Dušan Švalek, výkonný riaditeľ pre Slovensko.
"Je nám veľmi ľúto, že ste kvôli nášmu výpadku mali zlú skúsenosť a nenecháme to len tak," dodáva Švalek.