Microsoft Excel zostáva obľúbenou aplikáciou mnohých používateľov, ktorí chcú pracovať s dátami. Obsahuje obrovské množstvo rôznych funkcií, lenže deväťdesiatpäť percent používateľov používa len päť percent z nich, píše portál iDnes.cz.
V nasledujúcom zozname sme vybrali tie najzákladnejšie funkcie, ktoré by ste bezpodmienečne mali poznať.
1. Práca s aktuálnym dátumom a časom
Ak chcete pri každom otvorení tabuľky zobraziť, respektíve vložiť aktuálny dátum a čas, použite funkciu TERAZ. Príkaz je = TERAZ ().
Ak budete chcieť zobraziť dátum a čas päť dní v budúcnosti od aktuálneho dátumu a času, zadajte vzorec = TERAZ()+5. Ak budete chcieť vrátiť dátum a čas pred dvoma dňami a šiestimi hodinami (-2,25 dňa späť), zadajte =TERAZ()-2,25.
2. Sčítanie a priemer čísel v bunkách
Jedna z najzákladnejších vecí, ktoré môžete s číslami robiť, je sčítať ich. Na to v Exceli slúži funkcia SUM. Tú zrejme vie používať každý používateľ, preto sa poďme pozrieť na to, ako je možné počítať priemery.
Spriemerovanie skupiny čísel je totiž ďalšou bežnou matematickou funkciou. Používa sa pre ňu funkcia =PRIEMER(číslo1;[číslo2];...).
- Číslo1 je povinný argument. Prvé číslo, odkaz na bunku alebo oblasť, pre ktorú chcete zistiť priemer.
- Číslo2, je nepovinný argument. Ak chcete spriemerovať čísla v bunkách B2 až B8, zadajte vzorec = PRIEMER(B2:B8), respektíve nahraďte odkazy na bunky svojimi vlastnými.
3. Nájdite maximálnu, najnižšiu a strednú hodnotu
Keď potrebujete nájsť minimálnu alebo ma...
Zostáva vám 85% na dočítanie.