Ázijskí výrobcovia počítačov, ako Lenovo alebo Asustek, hľadajú rastové možnosti americkom trhu, ktorý je však podľa analytikov nasýtený a spomaľuje. Musia pritom konkurovať dominantným domácim výrobcom ako Hewlett-Packard, Dell a Apple. Tajwanské firmy Asustek a Acer oslovujú amerických zákazníkov prostredníctvom maloobchodných výpredajov a internetových nákupných portálov. USA totiž zaostávajú za zvyškom sveta v raste predaja počítačov. Kým celosvetový predaj PC stúpol v treťom kvartáli minulého roka o 15,5 %, v USA zaznamenali nárast len o 5,2 %.
Kým trh s osobnými počítačmi je podľa analytikov nasýtený, segment laptopov stále rastie. Podľa spoločnosti IDC, ktorá sa zaoberá prieskumom trhu, vzrástol celosvetový predaj laptopov v treťom kvartáli 2007 o 37 %, zatiaľ čo predať osobných počítačov sa zvýšil len o 14,6 %. IDC odhaduje, že predaj PC v USA za celý minulý rok poklesol o 3 %, zatiaľ čo predaj prenosných počítačov vzrástol o 21 %. "Nemôžte si dovoliť nebyť v USA. Najlepšia cesta ako sa dostať na americký trh je ponúknuť niečo unikátne, niečo iné," zhodnotil situáciu David Daoud, analytik z IDC. Ázijské firmy musia podľa neho posilniť svoje značky v USA, aby boli považované za globálnych hráčov.
StoryEditor