StoryEditor

O2 sa chystá na firmy

11.07.2007, 00:00
Silný priamy marketing, ceny nižšie ako má konkurencia a výhodné podmienky pri prenášaní telefónnych čísel. Aj k tomu by mali smerovať kroky tretieho operátora, ak chce uspieť v boji o firemných zákazníkov.

Telefónica O2, ktorá by mala s ponukou vyrukovať od začiatku septembra, zatiaľ svoje plány nezverejňuje. Je však zrejmé, že na získanie biznis klientely musí byť v mnohých prípadoch lepšia ako firmy, ktoré už v tomto segmente pôsobia.

Čím zaútočiť na trh
S najbežnejšími marketingovými nástrojmi si O2 pri firemnej klientele nevystačí. "Pri biznis službách nehrá hlavnú úlohu televízia alebo outdoor. Je na to potrebný fungujúci direct marketing a ďalšie nástroje, ktoré dokážu presnejšie cieliť na klienta. To však nie je až také jednoduché. Operátor musí dobudovať vlastné štruktúry, aby tieto nástroje dokázal optimálne využiť," myslí si senior konzultant poradenskej spoločnosti DLM Slovakia Peter Blaas.

Rozhodne cena
O pohyboch zákazníkov medzi firmami však bude rozhodovať najmä cena. S tou musí nováčik na trhu svojich konkurentov "podliezť". "Nový operátor uspeje, ak príde s neobmedzenými volaniami, respektíve volaniami tváriacimi sa viac neobmedzene. Volania do iných sietí nebudú môcť byť drahšie ako tie, ktoré majú konkurenti. Musia byť nastavené konkurenčne aj do iných sietí, alebo musia byť súčasťou flatových (neobmedzených) balíkov. Ceny hovorov do konkurenčných sietí môžu byť dočasne dokonca nižšie, ako sú poplatky spoločnosti za prepojenie do inej siete," myslí si Blaas.

Zaujímavé výsledky môže podľa neho priniesť aj kombinovaná ponuka mobilných, internetových a telefónnych služieb.

Kto nie je pripravený
Nový operátor by mal biznis produkty postaviť na výhodnej a jednoduchej prenositeľnosti čísel. Pre firemných zákazníkov je totiž pri prechode ku konkurencii dôležité, aby si mohli svoje pôvodné číslo ponechať. S tým je však problém. Systém prenášania čísel, ktorý spoločne uviedli T-Mobile a Orange, totiž nie je kompatibilný s tým, ktorý chce použiť O2. Pôvodní operátori sa s nováčikom nevedia zhodnúť na tom, kto z nich je ten, ktorý nie je na prenášanie čísel pripravený. Orange a T-Mobile vidí nedostatky na strane O2. "Implementácia a testovanie prenostiteľnosti čísla si vyžaduje určitý čas predovšetkým z dôvodov na strane spoločnosti Telefónica O2," cituje hovorcu T-Mobile Martina Vidana agentúra SITA. O2 naopak tvrdí, že prispôsobiť by sa mala konkurencia. "Prenositeľnosť čísel bude možná vo chvíli, keď na túto službu budú pripravení všetci operátori. Naša spoločnosť je úplne pripravená na začatie testu medzi operátormi," povedala hovorkyňa Hana Hejsková.

Kto komu zaplatí
Prejsť ku konkurencii a neprísť tak o svoje číslo sa dá už vyše roka. Zavedenie tejto služby prikazovala operátorom smernica Európskej únie. Za prenos čísla dnes klient platí operátorovi, od ktorého odchádza.

Za prechod od T-mobilu k Orangeu, ktorý je spojený s ponechaním si čísla, zaplatí klient T-mobilu 595 korún. Odchod z Orangeu je o polovicu drahší.

Podľa Blaasa môže na prenášaní čísel O2 získať nových klientov v prípade, ak si od svojej konkurencii bude doslova kupovať. "Telefónica môže poplatok za ponechanie čísla klientovi vrátiť napríklad bonusmi pri prechode," hovorí Blaas.

Čím môže uspieť Telefónica O2

  • nižšími cenami, neobmedzenými hovormi
  • kombináciou mobilných, internetových a telefónnych služieb
  • silným priamym marketingom
  • podmienkami pri prenášaní telefónnych čísel.
menuLevel = 2, menuRoute = style/tech, menuAlias = tech, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
26. apríl 2024 07:47