Ako postupujete pri odporúčaniach smartfónov používateľom?
Zaujímavosťou je, že siedmim z desiatich odporučím iPhone. Dôvod je, že už iPhone majú a zmena na Android by pre nich bola veľkou vecou. Nechcem ich stresovať a navrhnem im iPhone.
Tiež sa často zaujímajú len o jednoduché veci – chcú mať dobrý fotoaparát, istú veľkosť telefónu a v podstate ich nezaujíma nič iné, čo ponúka Android. Takže napriek tomu, že pracujem pre portál, ktorý sa venuje Androidom, nemám problém odporúčať „konkurenčné zariadenia“.
Ako teda môžeme opísať ideálneho Android zákazníka?
Je to niekto, kto má rád technológie a vie, o čo v nich ide. Tí by mohli používať Android, lebo z neho dostanú viac potenciálu. Tiež sú to ľudia, ktorí chcú „inú“ skúsenosť. Jedna z vecí, ktoré ľudia majú radi na iPhone, je, že keď ho dáte do rúk ďalšiemu iPhonistovi, funguje presne tak isto. Sú rovnaké nastavenia, ikony a podobne.
Pre niekoho je to benefit, no pre niekoho zase nie. Niekto chce, aby jeho telefón vyzeral inak, personalizovane, a to je niečo, čo robí Android lepšie ako iOS. Tiež je tu myšlienka s možnosťou väčšej voľby. Ak chcete iPhone s konektorom na slúchadlá, na trhu taký nie je. No ak chcete vyslovene Android s 3,5 mm konektorom, nájdete ho. Apple nedáva na výber.
Vidíte nejaký vzorec správania, ktorý sa často prejavuje pri výbere telefónov u bežných ľudí?
U ľudí často pozorujem, že netušia, čo všetko ich telefón dokáže. Väčšina ľudí nesleduje uvádzanie telefónov ako my. Skrátka, ak vyjde smartfón s novou funkciou, väčšina ľudí o tom nevie. Fascinuje ma, že si kúpia telefón a netušia, čoho je schopný.
Keď nás na výlete fotila priateľkina mama, priateľka jej hovorí, aby zaostrila záber ťuknutím na displej. Netušila, o čom je reč. Keď to spravila, bola šokovaná, že to fotoaparát telefónu dokáže. Všeobecný používateľ vie, že jeho smartfón je výkonný, a vie, že s ním môže robiť množstvo cool vecí, no konkrétne ich nepozná.
Vo svojich streamoch ste často spomínali rozdielne prístupy Googlu a Applu k trhu a zákazníkom. Aký je teda hlavný rozdiel medzi nimi?
Google je softvérová spoločnosť, ktorá vyrába aj hardvér, a Apple je, naopak, hardvérová spoločnosť, ktorá vyvíja i softvér. Preto majú veľmi rozdielne prístupy aj k cenotvorbe a k tomu, ako pristupujú k svojim zákazníkom. Situácia bola však taká, že Google sa snažil byť ako Apple. Preto sa jeho smartfónom Pixel akosi nedarilo.
Google si totiž povedal – dobre, Apple vyvíja smartfóny, ktoré nemajú tie najlepšie špecifikácie na trhu, majú roky podobný dizajn a snažia...
Zostáva vám 85% na dočítanie.