StoryEditor

Misia splnená: Microsoft Online Services zvýšia efektivitu externistov z Nokie o 20%

14.02.2011, 23:00
Autor:
inzerciainzercia
/Inzercia/ Prácu externých spolupracovníkov najväčšieho výrobcu mobilných telefónov na svete Nokie zefektívnila služba Microsoft Online Services. Namiesto pravidelného cestovania na porady s vedením alebo na školenia sa od ich zavedenia môžu venovať svojej hlavnej pracovnej náplni a to predaju mobilných telefónov.

Nokia chcela efektívnejších a flexibilnejších externých zamestnancov

Nokia do začiatku roku 2010 využívala pre spolupracovníkov v Čechách a na Slovensku klasický linuxový poštový server, ktorý prevádzkoval externý poskytovateľ služieb. Toto riešenie však malo množstvo nevýhod ako absencia podpory push e-mail prostredníctvom Microsoft Direct Push, nutnosť fyzicky sťahovať prílohy, či dostupnosť zdieľaných kalendárov a kontaktov iba cez webové rozhranie. Najväčšia nevýhoda linuxového serveru sa však ukázala v čase obmeny obchodného tímu. Zablokovanie alebo vytvorenie poštového účtu totiž zabralo jeden až dva týždne.

Interní a externí spolupracovníci využívajú rovnaké nástroje

Spoločnosť Nokia sa napokon rozhodla dať externým spolupracovníkom rovnaké nástroje pre komunikáciu, ktoré už využívajú interní zamestnanci. Pre elektronickú poštu  začali využívať Microsoft Exchange Server 2010, ktorý podporuje plnú synchronizáciu e-mailov, kalendáru, úloh, kontaktov aj poznámok. Problémy s časovými stratami pri presunoch na porady vyriešil Microsoft Live Meeting a Microsoft Office Communications Server 2007 R2. Pre týždenne aktualizované katalógy, produktové listy a cenníky plánuje Nokia využívať systém Microsoft Office SharePoint Server.

Vlastná infraštruktúra by bola dva razy drahšia ako Microsoft Online Services

Všetky tieto nástroje využíva Nokia celosvetovo vo forme Cloud Computingu, ktorý jej poskytuje Microsoft Online Services v rámci produktového balíka Microsoft Online Services – Office 365. Ten zatiaľ na slovenskom a českom trhu nie je dostupný. Business Productivity Online Suite (BPOS) v súčasnosti využíva technológie z roku 2007. Už čoskoro vyjde upgrade na verziu 2010 v podobe Office 2010, ktorý firmám sprístupní všetky nové funkcie. Microsoft Online Services sú však dostupné iba pre doménu Nokia.com, určenú pre interných zamestnancov, pričom externí spolupracovníci ju využívať nemôžu. V prípade, že by sa Nokia rozhodla prevádzkovať technológie spoločnosti Microsoft na vlastnej infraštruktúre, v trojročnom horizonte by ju to vyšlo dva razy drahšie a takéto riešenie by malo viacero nedostatkov. Výhodnejšie vyšlo riešenie Microsoft Online Services, kde je garantovaná dostupnosť 99,9% na mesačnej báze.

Zavedenie nových nástrojov umožnilo aj posun v riadení externistov

Po prechode na nový systém mohol manažér zodpovedný za prechod bez problémov nové konto už za pár minút vytvoriť sám. Jednotlivé účty sa v spolupráci so spoločnosťou Knotek & Pavlis Consulting Services (KPCS) podarilo navyše prepojiť tak, že interní zamestnanci, ktorí majú na starosti externých obchodných zástupcov mohli vidieť do ich kalendára. V budúcnosti prinesie so sebou ďalšiu zmenu využitie služby Microsoft Communicator Mobile. Obchodní zástupcovia sa budú môcť aj na cestách zúčastniť konferenčných hovorov a porád. Veľkým posunom vpred bude aj sprístupnenie školení Nokia Academy online, vďaka čomu už externí spolupracovníci nebudú musieť dochádzať, všetko absolvujú v pohodlí svojho domova pred laptopom. Kvalitatívnym posunom v roku 2011 bude aj prechod na zdieľané úložisko pre všetky dokumenty na portáli SharePoint, vďaka čomu bude stačiť posielať e-maily iba s odkazmi na ne.

Nové nástroje umožnia 20% nárast efektivity obchodných zástupcov

Zvýšenie produktivity obchodných zástupcov až o 20% umožnili práve nástroje Microsoft Online Services. Na porady a školenia už nemusia fyzicky dochádzať a ku všetkým informáciám sa ľahko dostanú z mobilného telefónu. „Využitie služieb Microsoft Online Services nám prinieslo požadovaný efekt bez nutnosti dodatočných investícií. Naši obchodní zástupcovia navyše môžu lepšie plniť funkciu ambasádorov telefónov Nokia, keďže môžu naplno využívať aj ich manažérske funkcie,“ uviedol Peter Kasa, Country Manager spoločnosti Nokia pre Českú a Slovenskú republiku. „Značka Microsoft a aj naše predchádzajúce skúsenosti s Online Services sú navyše pre nás dostatočnou zárukou, že všetko bude skutočne fungovať s dostupnosťou 99,9% a že nebude dochádzať k podobným problémom ako u predchádzajúceho poskytovateľa linuxového riešenia. Nasadením komunikačných nástrojov pre externistov zhodných s tými, ktoré využívame interne nám navyše umožnilo zjednodušiť vzájomnú komunikáciu a zjednotiť niektoré procesy,“ dodal Kasa.

Pre viac informácii kliknite sem: http://www.microsoft.com/online/services-overview.aspx

 

Jan Černo

B2B Sales Manager

Nokia, Česká republika

menuLevel = 2, menuRoute = style/tech, menuAlias = tech, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
19. apríl 2024 01:21