StoryEditor

Bezpečnosť v systémoch elektronickej pošty

28.01.2003, 23:00

Systémy elektronickej pošty predstavujú v moderných podnikoch nepostrádateľné komunikačné nástroje. Ich nenahraditeľnosť a široké použitie nútia podniky k nevyhnutnému uplatňovaniu prísnych bezpečnostných opatrení týkajúcich sa bezpečnosti elektronickej pošty ako súčasti celkovej bezpečnostnej politiky organizácie.
Medzinárodná marketingová konzultačná firma Frost & Sullivan ukončila nedávno podrobný prieskum vykonaný u vyše 200 pracovníkov zodpovedných za nákup antivírusových programov vo veľkých a stredných podnikoch pôsobiacich na rozhodujúcich európskych trhoch vo Veľkej Británii, Škandinávii, Nemecku a Francúzsku.
Podľa predpokladov prieskum potvrdil kritickú dôležitosť boja proti moderným vysoko vyprofilovaným reťazcom a vírusom ako sú "Nimda", "Kournikovova", "Code Red" a "I love You", ktoré boli zodpovedné za straty dosahujúce miliardy dolárov. Vzhľadom na možnosť opakovanej hrozby takýchto zničujúcich útokov, mnoho respondentov odpovedalo, že v centre pozornosti ich záujmov o čo najväčšiu bezpečnosť elektronickej pošty je dobrý antivírusový program.
ANTIVÍRUSOVÉ PROGRAMY
Analytik firmy Frost & Sullivan pán Jose Lopez poznamenáva: " Mnohí koncoví používatelia zisťujú, že dva alebo viacero antivírusových programov sú lepšie ako jeden a ich rozmiestnenie v rôznych sieťových uzloch predstavuje to najúčinnejšie riešenie".
Väčšina dodávateľov uprednostňuje servery elektronickej pošty ako hlavnú oblasť na prevádzkovanie antivírusových programov. Iné známe alternatívy zavádzania antivírusových programov predstavujú stolné počítače (desktopy), ostatné serveri vrátane serverov poskytujúcich súbory informácií, zákazníckych serverov a firewalls.
J. Lopez dodáva: "Je zrejmé, že optimálnym riešením pre koncových používateľov by bolo začlenenie rozdielnych antivírusových programov do rôznych častí siete. Zatiaľ čo sa dodávatelia preferujúci stolné počítače ako Network Associates a Symantec orientujú na predaj riešení určených serverom, v tejto oblasti existujú samozrejme tiež príležitosti aj pre ďalších dodávateľov ako Trend Micro a Sophos, aby sa uplatnili v tejto skupine zákazníkov."
DOPLNKOVÉ RIEŠENIA
Iným kladným signálom pre dodávateľov antivírusového softvéru bolo narastajúce používanie doplnkových riešení ponúkaných rôznymi dodávateľmi v rámci jednej organizácie. To sa posudzovalo ako bezpečná protiporuchová stratégia zameraná na vstupovanie odborných znalostí od rôznych dodávateľov špecializujúcich sa na určité oblasti ako sú servery a stolné počítače (desktopy).
Zber dát obsahoval podrobné informácie o obchodných informáciách, úspešnosti a vnímaní dodávateľov ako Network Associates, Symantec, Trend Micro, Computer Associates, Sophos, F-Secure, Panda Software, Kaspersky Labs a poskytovateľov služieb ako Message Labs.
Veľká väčšina respondentov by mohla uviesť meno najmenej jedného dodávateľa antivírusového softvéru. Zaujímavosťou však je, že mnohí koncoví používatelia si vybavili skôr produkt ako obchodnú značku dodávateľa, ako aj to, že respondenti si často zamieňali produkt s menom firmy. Tento problém bol zjavný najmä v prípade dvoch hlavných dodávateľov antivírusového softvéru na trhu -- firmy Network Associates a Symantec.
TRENDY
Trendy naznačovali, že tieto spoločnosti by čoskoro mohli čeliť nižšiemu záujmu zo strany miestnych dodávateľov. Vysoká úroveň rozpoznávania značiek účastníkov domáceho trhu koncovými používateľmi je povzbudzujúca z dôvodu ich narastúcich vyhliadok. Medzi popredných domácich konkurentov patrili firmy ako Panda Software (Španielsko), Sophos a Message Labs (Veľká Británia), F-Secure (Škandinávia), Kaspersky Labs (Rusko) a iní.
Z hľadiska vnímania zákazníka, štyria z piatich respondentov identifikovali mieru zisťovania vírusov ako základné výberové kritérium pre antivírusové softvérové produkty. Aktuálnosť, ľahkosť aktualizácie podpisu a rýchlosť zisťovania vírusu patrili tiež k popredným rozhodovacím kritériám pri nákupe. Zaujímavé je, že koncoví používatelia neprisudzovali veľkú dôležitosť cene antivírusového programu. "Veríme, že to čo tu zákazníci vyjadrili znamená, že neváhajú zaplatiť niečo navyše v prípade, ak produkt môže účinnejšie zaručiť, že ich bezpečnosť nebude narušená," vysvetľuje J. Lopez.
Prieskum firmy Frost & Sullivan týkajúci sa antivírusového softvéru preskúmal dôležité názory, stanoviská a očakávania zákazníkov čo sa týka riešení v kľúčových oblastiach západnej Európy. K dispozícii sú tiež podrobné údaje týkajúce sa pripravenosti, rozmiestnenia, určenia a uplatnenia rôznych výrobkov a dodávateľov na trhu.

menuLevel = 2, menuRoute = style/tech, menuAlias = tech, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
23. november 2024 00:43