Špeciálne vozidlá z radu Mercedes-Benz Guard sa ručne prestavajú v nemeckom závode v Sindelfingene. Auto sa tu najprv rozoberie takmer na holú karosériu a následne sa upravujú jej časti. Od tlmičov, palivovej nádrže, batožinového priestoru, polstrovania dverí, stĺpikov, strechy, podlahy, motora až po všetky sklá. Rovnakým procesom tu prechádza okrem Mercedesu triedy E a G aj nová vlajková loď triedy S.
V továrni je minimum automatických robotov, celá montáž je spracovaná výlučne ručne. Výroba jedného Mercedesu-Benz S Guard trvá niekoľko dní. Stavia sa presne podľa návrhu, ktorým musel prejsť prototyp, a podľa ochrany, ktorú si majiteľ zvolil. Najvyššia trieda krytia nesie označenie VR6/7. Z auta sa tak stáva nenápadný pojazdný tank.
Na prvý pohľad nie je jednoduché odlíšiť bežný model od obrneného. Trieda S tak zvládne odolať streľbe z malých ručných zbraní, no balistická ochrana udrží posádku v bezpečí aj pred útočnými puškami ako napríklad AK-47. Rovnako odolá ručným granátom či bombovému útoku. Auto má navyše vlastnú zásobu kyslíka či automatický hasiaci systém. S prestrelenými pneumatikami je možné jazdiť ešte v 80 kilometrovej rýchlosti. Čelné sklo má napríklad 10 centimetrov a váži 135 kilogramov a bočné nepriestrelné sklá je možné aj zatvárať alebo otvárať. Pokiaľ sa útočníkom podarí prestreliť palivovú nádrž, sama sa zacelí.
Auto má navyše všetky bezpečnostné systémy ako bežný sériový model a nezabúda sa ani na komfort posádky. Celá výbava je rovnaká ako v prípade štandardného modelu. Nechýbajú masáže, obrazovky či špičkový multimediálny systém. Cena takéhoto modelu je však rádovo vyššia než štandardného. Môže sa jednať aj o sumy vyššie ako pol milióna eur.
Zdroj: Mercedes-Benz, gtspirit.com