Zariadenie s iOS (iPhony, iPady či počítače Mac) si medzi sebou posielajú textové (a ďalšie) správy prostredníctvom služby iMessage. To je pre odosielateľa výhodné, pretože neplatí za odchádzajúce SMS, a príjemca si môže správu zobraziť nielen na mobile, ale aj na tablete iPad alebo počítači.
Keďže služba nahrádza SMS len pre komunikáciu používateľov so systémom iOS, je logické, že Apple potrebuje zoznam tých, ktorí jeho platformu používajú spolu s ich telefónnym číslom. Problém nastáva v okamihu, keď niekto z platformy iOS odíde, teda prestane používať iPhone. Zrejme podľa zásady "Raz iPhone, navždy iPhone" zostáva mobilné číslo priradené k iOS. Pokiaľ naň niekto z iOS posiela SMS, odíde textová správa ako iMessage a príjemcovi teda vôbec nedorazí-.
Tento problém je známy už od januára tohto roku a používatelia, ktorí prestali SMS dostávať, mali jedinú možnosť - zavolať na zákaznícke centrum Applu a nechať si svoje číslo vymazať z databázy. A to samozrejme museli najprv prísť na to, že niečo nie je v poriadku. Žiadne upozornenie totiž oficiálnou cestou nedostali.
Apple po takmer roku konečne prišiel s lepším riešením a vytvoril špeciálnu stránku pre odhlásenie telefónneho čísla zo systému iMessage.
S riešením ale prišiel neskoro. Adrienne Mooreová z Kalifornie podala na Apple hromadnú žalobu. V nej zdôrazňuje, že Apple zákazníkov dopredu neinformoval o tom, že by pri odchode z platformy iOS mohli nastať problémy s doručovaním správ na iné telefóny.
Spoločnosť Apple sa usilovala o to, aby bola žaloba zamietnutá, a zároveň upozorňoval, že nikde nesľuboval, že po odchode z iOS dôjde k automatickému zrušeniu registrácie čísla. Sudkyňa ale rozhodla, že sa prípad dostane na súd.
iDnes.cz