Podľa analytickej spoločnosti App Annie predbehol v prvom štvrťroku tohto roka obchod Google Play v počte stiahnutých aplikácii App Store od Applu približne o 45 percent, a to najmä vďaka rozvíjajúcim sa trhom. Obchod Googlu vykazuje stále viac stiahnutí, v predchádzajúcom štvrťroku viedol v počte stiahnutí približne o 35 percent.
Google Play je na vzostupe predovšetkým v Rusku a v Brazílii a na vzostupe sťahovania sa podpísali aj krajiny ako Turecko či Mexiko.
Čo sa však týka príjmov, tu celkom jasne vedie App Store od Applu. To je samozrejme kľúčové pre vývojárov. App Store generuje o 85 percent viac príjmov, ako obchod s aplikáciami od Googlu. Náskok App Store sa však zmenšil vďaka nárastu príjmov obchodu Google Play v Spojených štátoch a Británii.
Populárny Antivírus či dane
Apple slávi úspech v Číne, kde sa darí zvyšovať počet stiahnutí aj príjmy. V Číne App Store oproti predchádzajúcemu štvrťroku vygeneroval o 70 percent viac príjmov. Za úspechom App Store v Číne stojí uvedenie nových iPhonov v najväčšom čínskom operátorovy China Mobile.
Najviac sa z oboch obchodov sťahujú hry. Tie dokonca predstavujú takmer 90 percent príjmov obchodu Google Play. V App Store je to len približne 75 percent.
Obchod Googlu tiež vykazuje značné príjmy z antivírusových a bezpečnostných aplikácií. App Store pre zmenu vykazuje vyššie príjmy z finančných aplikácií, a to najmä kvôli sezóne platenia daní v Spojených štátoch. Pri oboch platformách sú stálicou komunikačné aplikácie s potenciálom k stálemu rastu.
Snímka: Pavol Funtál / HN
Adam Novák