Jednoduché aplikácie na chatovanie, oddelené od sociálnych sietí sa tešia veľkej popularite. Preto Facebook zakúpil za rekordných 16 miliárd WhatsApp s 500 miliónov aktívnych používateľov mesačne. No rovnaký scenár sa mu nepodarilo presadiť so službou Snapchat. Tá je však menšia, má asi 30 miliónov aktívnych používateľov, najmä v skupine od 13 do 25 rokov. Zakladatelia ponuku Zuckerberga v hodnote troch miliárd dolárov ešte koncom minulého roka odmietli.
Neporazil ich a ani nekúpil
Snapchat stúpa na popularite raketovým tempom, a tak pokiaľ sa Facebooku nepodarilo ich kúpiť postaví proti nim vlastnú alternatívu. Tá je už bude ale druhá v poradí. Aplikácia Poke, ktorá Snapchatu konkurovala bola z trhu stiahnutá.
Výnimočnosť Snapchatu je v konverzácií či obrázkoch, ktoré si používatelia posielajú, no neuchovávajú sa v pamäti. Po prezretí sa napríklad obrázok ihneď vymaže. Snapchat si získal veľmi pozitívnu popularitu po poslednej aktualizácií, ktorá priniesla nový spôsob video chatu. Stačí sa dotknúť obrazovky a druhej strane v chate okamžite posielate online video. Bez toho aby váš priateľ musel napríklad takýto videohovor potvrdiť. Je to ako hovoriť do vysielačky, len s tým rozdielom, že vlastne odosielate okrem zvuku aj obraz.
Tajný projekt Facebooku
Dva roky stará aplikácia, tak úspešne „kradne“ používateľov z Facebooku. Denne sa cez službu pošle asi 700 miliónov fotografií a videa.
Novú aplikáciu chce Zuckerberg podľa infomácií z denníka Finnacial Times priniesť ešte tento mesiac a ponesie meno Slingshot. Tajný projekt Facebooku prinesie veľmi podobné vlastnosti aké má aplikácia Snapchat, a tak napríklad nebude uchovávať históriu. Rovno bude striktne zameraná len na komunikáciu medzi jednotlivými používateľmi, nie s celým publikom alebo všetkými stovkami priateľov ako na Facebooku. Aplikácia Slingshot bude fungovať separtáne od Facebooku ako Instagram či WhatsApp.
Podľa informácií, sa chce Facebook týmto krokom dostať do skupiny ľudí, kde začal najviac strácať, a tou sú práve mladí ľudia. FT uvádza, že aj napriek silnému menu Facebooku a jeho skúsenostiam bude mať s novou aplikáciou veľmi tažké poraziť Snapchat.
Zdroj: ft.com
Snímka: Reuters