Myšlienku dať spotrebiteľom voľnú ruku nad finálnym vzhľadom telefónu skritizoval hlavný dizajnér Applu, Jonathan Ive, v nedávnom rozhovore pre magazín New Yorker.
Aj cez to, že výslovne požiadal, aby nebola spoločnosť vymenovaná, je zrejmé, že kritika padá na hlavu Motoroly. Tá jediná totiž umožňuje koncovým používateľom takú voľnosť v dosiahnutí individuálneho vzhľadu.
„Vytvorte si, čo chcete. Môžete si vybrať farbu, akú chcete, "citoval magazín Iveovu narážku na myšlienku konkurencie. Práve tento krok totiž Ive vníma tak, že sa dizajnér Motoroly iba zbavil zodpovednosti za konečný vzhľad smartfónu. Ten necháva čisto v rukách každého používateľa.
Motorola si nárážku všimla
Oproti Applu, ktorého dva iPhony aktuálnej generácie sú k dispozícii iba v troch farebných odtieňoch, tak má Motorola výrazne širšie možnosti. Personifikácia Moto X spočíva predovšetkým vo výbere a poňatí zadného krytu. Môže byť kožený, drevený, či z mäkčeného plastu.
A vždy v niekoľkých odtieňoch. Farebnému prispôsobeniu potom podlieha napríklad aj taká drobnosť ako mriežka slúchadla. Chrbát telefónu môže zdobiť aj vaše krátke motto či venovanie.
Motorola si samozrejme Iveovu kritika všimla. "Naša spoločnosť má inú filozofiu," reagoval výkonný riaditeľ Motoroly Rick Osterloh prostredníctvom BBC.
iPhone je predražený
„Našou myšlienkou je, že by koncový používateľ mal byť priamo zapojený do procesu návrhu produktu," dodal s tým, že produktové rady Motoroly sú dostupné širokému spektru používateľov.
Neodpustil si pritom kritiku na adresu Applu, a to kvôli poburujúce výške predajných cien jeho produktov.
Osterloh verí, že ich firemná stratégia, za ktorú je šéfdizajnérom Applu kritizovaná, je správna. „Sme presvedčení, že budúcnosť je v ponuke podobných možností, a vo veľkom výbere za dostupné ceny," dodal.
Naopak v produktoch za „nehorázne ceny" žiadnu budúcnosť nevidí. Podľa Osterloha by nemal byť smartfón a mobilný internet drahým luxusom, ale jednoduchou voľbou pre každého.
lhr
Snímky: Motorola, Reuters, Peter Mayer / HN