Takto znel titulok na webe pred dva a pol rokmi. Meno tej spoločnosti? Amazon. Google je totiž stále prioritne vyhľadávačom. Je to firma, ktorej hlavný biznis je vyhľadávanie. Veľa peňazí prináša fakt, že ľudia hľadajú veci, ktoré si chcú kúpiť on-line. Toto vyhľadávanie kvôli nákupom tvorí asi 20 percent z celkového počtu vyhľadávania cez Google . Pred časom portál Businnes Insider napísal: To, čo vyvoláva vrásky na čele ľudí, ktorí riadia Google je fakt, že sa ľudia boja straty súkroma. A preto chcú gigant obísť. Rastúci trend medzi spotrebiteľmi je jasný - preskočiť Google úplne. A hľadať, to, čo si chcú kúpiť napríklad cez Amazon .com alebo cez aplikáciu Amazonu, priamo.
Podľa comScore je tento trend naozaj reálny. Vyhľadávanie na Amazon.com vzrástlo medziročne o 73 percent. A to je pre Google zlá správa. V období od septembra 2013 do septembra 2014 ide o nárast vyhľadávania cez desktopy podľa comScore o 47 percent. To však nie je celý príbeh. V posledných rokoch počet mobilných užívateľov internetu prekonal tých, čo používajú desktopy.
Pre mobilných užívateľov, ktorý chcú na webe nakupovať, dáva totiž Google ako štartovací bod menší zmysel. Prečo by si totiž zákazník mal otvoriť webový prehliadač, kliknúť na odkaz a prejsť na stránku produktu v e - commerce obchode? Potom musí kliknúť na produkt, prejsť do košíka, vyplniť údaje z kreditnej karty, zadať adresu, vybrať prepravné preferencie a potom musí ešte nákup zaplatiť a potvrdiť.
Existuje jednoduchšie riešenie: otvoriť si aplikáciu Amazonu v telefóne. Stačí vyhľadať tovar a kliknúť na tlačidlo kúpiť (všetky údaje má obyčajne už uložené - adresu, kartu i preferencie dopravy, ktorá je často zadarmo). Amazon je totiž pre Google aj pre svoju jednoduchosť nočnou morou. A tento rok by sa toto tvrdenie z pred rokov ešte viac potvrdiť.
zdroj: Business Insider