StoryEditor

Dobrá vizitka? Klasika z papiera je "out"

19.06.2014, 09:00
Autor:
mramra
Dobrá vizitka je taká, ktorá vystihne vaše podnikanie a potenciálny zákazník či obchodný partner si ju odloží. Zaujmite na prvý dojem.

Isto sa vám už dostalo do rúk veľa pracovných vizitiek, no ponechali ste si iba niekoľko. Čo je na takýchto vizitkách odlišné? Možno vás zaujal človek, ktorý vám vizitku dal, alebo jeho firma či produkt. No najväčší podiel má pravdepodobne vizuál “biznis” karty. Dobré vizitky môžu pomôcť vášmu podnikaniu. Prečítajte si rady, ako urobiť vaše vizitky nezabudnuteľnými.

1. Koncept
Vizitky by mali vyjadrovať podstatu biznisu. Berte to ako externý marketing pre firmu. Ak nevynecháte firemné logo či detaily z web stránky, spoločnosť bude pôsobiť jednotne. Nezabudnite tiež využiť obe strany vizitky, hoci vás to môže vyjsť o čosi drahšie.

2. Obsah
Na vizitkách by mali byť v prvom rade viditeľné údaje ako meno, titul, spoločnosť a kontaktné údaje.

3. Písmo
Druh písma, ktorý na vizitky zvolíte, vytvorí celkový obraz nie len pre vizitky, ale tiež pre váš biznis. Najvhodnejšie písmo je také, ktoré je čitateľné. Medzi päť najlepších fontov patrí SWISS, BODONI, ADELLE, FUTURA a HELVETICA.

4. Farby
Vhodne zvolené farby môžu vášmu podnikaniu pomôcť. Farba vizitiek by preto mala korešpondovať s farbou firemného loga.

Na čo ešte pri výrobe vizitiek pamätať?

  • Ak tlačíte vizitky, nechajte si ich vytlačiť s miernym presahom. Vizitky sa tak pri tlačení či narábaní poškodia len na okraji, ktorý môžete neskôr odstrihnúť.
  • Medzi najobľúbenejšie povrchy patrí hladký, no fantázii sa medze nekladú. Vizitky si môžete dať vyrobiť aj na drevo či oceľ.
  • Pre väčší "vplyv" na klienta či zákazníka skúste invertný text - biele písmo na čierny podklad (alebo na iný tmavý podklad).
  • Pri voľbe materiálu, z ktorého bude vizitka vyrobená, existuje dnes už veľa možností. Pri tvorbe návrhu skúste vziať do úvahy to, s čím podnikáte. Napríklad ak podnikáte s drevom, použite drevo. 

Investícia do vizitiek sa môže oplatiť

Prečo investovať práve do vizitiek? V prvom rade urobia na vášho obchodného partnera či zákazníka dojem, že beriete svoj biznis vážne. Ceny na výrobu vizitiek sa rôznia. V jednej z najväčších fotokopírovacích spoločností na Slovensku zaplatíte za vizitky klasického rozmeru s jednostrannou tlačou približne 7 eur za 50 kusov. S vyššími nákladmi musíte počítať vtedy, ak chcete použiť iný typ papiera, obojstrannú tlač a tiež ak si dáte vizitky navrhnúť grafikovi. Za jeho služby platíte vo väčšine prípadov minútovou taxou, napríklad 0,50 eur za minútu.

Ak sa však chcete odlíšiť materiálom, prevedením (napríklad skladaná vizitka) či dizajnom, cena vizitiek sa môže zvýšiť aj na 3 eurá za jeden kus. Inak sa zas počítajú ceny, ak chcete atypický tvar vizitky - vtedy zaplatíte za “výsek”, teda formu približne 100 eur. Samotné vizitky budú ale v takomto prípade pomerne lacné.


Ako prezentovať svoje vizitky?

Pri odovdzávaní kontaktu neskrývajte vizitky v dlani, keď niekomu podávate ruku. Je to neslušné. Vizitky by ste mali mať v obale, tak aby ste ich nepoškodili. Pozrite sa, aké sú pravidlá pri výmene vizitiek vo svete.

Japonsko

Vizitku podávajte oboma rukami. Ak dostávate vizitku vy, pokloňte sa a poďakujte. Vizitku hneď neodkladajte, chvíľu si ju ponechajte a prezrite si ju. Neodložte si ju do vrecka na saku alebo nohavíc - v Japonsku je to považované za veľmi neslušné.

Čína

Vizitku podávajte tak, aby boli kontaktné údaje na vrchnej časti a viditeľné. Ak dostávate vizitku vy, vezmite si ju oboma rukami a pokloňte sa.

 

India


Podávajte a vezmite si vizitku len pravou rukou.

 

 

 

Španielsko a Turecko

Ak prídete za niekým na stretnutie, vizitku odovzdajte na recepcii.

 

 


Stojíte pred otázkou, ako by mala vyzerať vaša vizitka? Niekedy stačí jednoduchý nápad a aj pri minimálnej investícii budú vaše vizitky pôsobivé. Takto si napríklad poradilo tvorivé duo The Awesome Project. Viac inšpirácie nájdete v galérii pod článkom.

Zdroj: Theultralinx.com, Snímka: Thecreativebar.com

01 - Modified: 2006-06-29 07:34:27 - Feat.: 0 - Title: Slováci sú v porovnaní s Američanmi slabí vlastenci
01 - Modified: 2024-04-23 14:01:19 - Feat.: - Title: Na Slovensku podniká takmer trikrát viac mužov, ako žien 02 - Modified: 2024-04-22 17:32:51 - Feat.: - Title: Zistenie HN: Multimiliónový biznis hlinikárov z Ľupče je zachránený. Dlhy majú splatiť najmä vďaka investíciám 03 - Modified: 2024-04-22 10:00:00 - Feat.: - Title: Kraľuje sociálnym sieťam a láka na extrémne zľavy. Za globálnym úspechom značky Shein sa však skrýva omnoho viac 04 - Modified: 2024-04-15 13:42:00 - Feat.: - Title: Alagič sa kajá: Firma jej zrušila biznisovú spoluprácu kvôli Pellegrinimu. Najprv penila, teraz toto! 05 - Modified: 2024-03-24 10:59:30 - Feat.: - Title: Šéf exportérov: Prezident má otvárať dvere našim firmám v zahraničí. Doteraz sa to nedialo, sú demotivovaní
menuLevel = 2, menuRoute = style/tech, menuAlias = tech, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
25. apríl 2024 07:10