Paradoxne jeden z nich predáva najlacnejšie tablety na trhu a druhý zas opačne, tie, ktoré patria medzi najdrahšie. Prestigio a Apple majú spoločný zrejme len dizajn, ktorý však neskopíroval americký výrobca.
„Prestigio je na Slovensku najpredávanejšou značkou tabletov,“ uviedol na konferencii TechFórum Andrej Buchamer, obchodný riaditeľ zo spoločnosti Asbis. Značke sa darí najmä vďaka nízkej cene, predajom zásluhou operátorov a stúpajúcej kvality výrobkov. V súčasnosti má držať 24 percent trhu s tabletami. Pod značkou Prestigio sa predáva na slovenskom trhu viacero druhov tabletov. Vrchol tvorí 9,7-palcový tablet, ktorý ponúka rovnaké rozlíšenie displeja ako iPad s Retina obrazovkou či štvorjadrový procesor, a dokonca vyhotovenie z hliníka. Cenovka je pritom len tesne nad 200 eur.
Samsung doťahuje Apple
Avšak aj napriek tomu, že sú tablety Prestigio najpredávanejšie, negenerujú na internete v porovnaní s konkurenciou veľkú prevádzku. Podľa štatistiky spoločnosti Gemius je na internete jednotkou práve iPad (19 %). Meranie však obsahovalo všetky mobilné zariadenia a druhým najpoužívanejším zariadením na Slovensku sa stal iPhone (13 %). Nasledovaný je však Samsungom Galaxy S III (5 %). Merané boli počty zobrazení na internetových stránkach.
Ak by sa však porovnávali samotní výrobcovia, na prvom mieste by za posledný štvrťrok skončil Apple len s jednopercentným náskokom pred Samsungom. Na treťom mieste by skončilo HTC.
Snímky: Reuters, Prestigio
Zdroj: Gemius,