Hry či celkovo dostupnosť aplikácií sú pri výbere mobilného telefónu pre niektorých používateľov kľúčovým prvkom. Rovnako práve hry zarábajú podľa správy The Wall Street Journal Googlu a Applu nemalé finančné prostriedky. Preto majú skúšať ovplyvňovať samotných vývojárov najpopulárnejších hier, aby uprednostnili ich platformu.
Na svete je tak ďalší z radu bojov o hráčov, ako v minulosti pri konzolách Sega vs Sony alebo v súčasnosti Sony vs Microsoft. Hráči sú práve skupina ľudí, ktorí dokážu za obsah zaplatiť, a navyše si priplácať napríklad aj za prvky v hrách.
Ide o peniaze a prestíž
Apple či Google zato, že napríklad vývojári pozdržia vydanie na druhú platformu majú núkať zdarma reklamu, či popredné umiestnenia v ponukách Google Play alebo App Store. V minulosti sa tak zrejme najväčším prípadom stala hra Plants vs Zombies 2, ktorá bola uvoľnená na Android až s dvojmesačným meškaním. Obdobne prišlo na Android s meškaním aj ďalšie pokračovanie zo série hry Cut The Rope.
Diskusie so spoločnosťou Apple mal viesť aj Gameloft, konkrétne s hrou Ashalt, no tá vychádza súčasne na oboch platformách. Šikovné aplikácie zarábajú vďaka stále vyššej popularite smartfónov ich tvorcom stále viac peňazí, a tak obdobné súboje či zmeškané uvoľnenia na Android či iOS budú pravdepodobne pokračovať aj v budúcnosti.
Zdroj: wsj.com