The Guardian a The New York Times priniesli správu, že NSA a britská tajná služba GCHQ monitorujú online hry od roku 2007. Špehovať sa malo najme v službe Xbox Live, World of Warcraft a Second Life. Tajné služby mali dokonca dané hry hrať a svojich agentov „posielať priamo do terénu“. Cieľom bolo nájdenie teroristov či iných zločincov, ktorí sa mohli dorozumievať komunikáciou v hre, ktorá nie je tak sledovaná ako iné kanály. Rovnako mali sledovať aj napríklad pranie špinavých peňazí, to však platí najmä pre hru Second Life, kde nie je problém minúť za virtuálne budovy tisíce či milióny dolárov.
Koncentrácia agentov v hrách bola vysoká
Zatiaľ nie je známe, ako NSA či GCHQ odpočúvali dané hry a či prevádzkovatelia vedeli o ich činnosti. Zatiaľ sa jedine tvorcovia hry World of Wacraft, Blizzard Entertainment okamžite voči špehovaniu hráčov ohradili a tvrdia, že nikdy s tajnými službami nespolupracovali. Hovorca spoločnosti Microsoft či zakladateľ Second Life odmietli obvinenia komentovať.
Podľa zdrojov mala byť koncentrácia agentov v hrách tak vysoká, že museli zabezpečiť, aby nesledovali samých seba. GCHQ sa vraj dokázalo dostať do akejkoľvek komunikácie medzi hráčmi v Xbox Live či odsledovať takmer 200 tisíc riadkov dát z hry Second Life. NSA zas napríklad hľadalo vo World of Warcraft obchodníkov so zbraňami.
Snímky: mashable.com