StoryEditor

Reklamácia čínskeho telefónu? Pripravte si čas, nervy aj peniaze

11.03.2015, 23:00
Záručný servis smartfónov kúpených z Číny môže byť komplikovaný. Problémy si ušetríte kúpou doma.

Aj keď sa to nedá potvrdiť, že by telefóny neznámych značiek zaostávali za kvalitou svetových výrobcov, ako každý iný sa, samozrejme, môžu pokaziť. A ak si nechcete následne kupovať nový, jedinou možnosťou je servis. 

Avšak ak ste si svoj telefón nezadovážili od predajcu na Slovensku, ale dali ste si ho poslať zo zahraničia, ich reklamácia nemusí byť zadarmo.

Pokiaľ ste svoj smartfón nepoškodili vy, tak úplne bezplatnej reklamácie sa dočkáte len u predajcov, ktorých nájdete tu na Slovensku.

„V prípade reklamácie telefónov ázijských značiek ako Meizu postupujeme rovnako ako pri všetkých ostatných produktoch. Telefón môžu zákazníci vrátiť osobne v ktorejkoľvek našej predajni alebo zaslať ako balík na centrálu spoločnosti,“ vysvetľuje Šárka Jakoubková z internetového obchodu Alza.sk.

„Reklamácie sa riadia reklamačným poriadkom a každú posudzujeme individuálne, a preto nie je možné vopred určiť, ako bude vyriešená,“ hovorí Jakoubková a dodáva, že pri predaji spotrebného tovaru je zákonná záručná lehota 24 mesiacov.

Kupovať telefón neznámej značky na Slovensku je z hľadiska prípadnej reklamácie rovnaké ako kupovať model akejkoľvek inej svetovej značky.

Reklamovať v Ázii je ťažšie

Ak ste telefón kupovali cez jeden z mnohých internetových portálov a od značky, ktorá nemá na Slovensku alebo v bezprostrednom okolí zastúpenie, tak vybavovanie reklamácie bude náročnejšie.

Reklamácia sa tradične rieši cez takzvané tikety. „Prihlásite sa pod svojím kontom do obchodu a podáte tiket, v ktorom napíšete číslo objednávky a opíšete chybu. Po konzultácii s technikom, ktorý posúdi, či môže ísť o chybu zariadenia alebo o chybu spôsobenú používateľom, vás vyzveme na ďalšie kroky,“ vysvetlili nám na servisnom centre predajcu ázijských telefónov to2c.

„Štandardne vyzveme zákazníka aj na odfotenie alebo natočenie chyby, ak sa to dá,“ doplnil bežný postup zástupca obchodu DealExtreme.

Ak internetový predajca uzná, že ide o oprávnenú reklamáciu, čo sa podľa ich slov deje vo väčšine prípadov, tak zákazník zariadenie zašle späť do Ázie. Avšak poštovné hradí sám. Zaslanie balíka do Číny Slovenskou poštou a prvou triedou s poistením do 100 eur vás vyjde na 18 eur. Druhá trieda je o euro lacnejšia.

Ak výrobca uzná reklamáciu, cenu spätného poštovného hradí on a zariadenie vám pošle po oprave rovnakým spôsobom, ako ho posielal pri kúpe. Poštovné hradí predávajúci.

Dôležité je pamätať aj na to, že telefóny zakúpené priamo od ázijského obchodu majú štandardne záruku len jeden rok.

Okrem poplatku pošte môže odradiť od reklamácie telefónu zakúpeného v Ázii aj dĺžka vybavenia. Aj keby predajca opravil telefón na počkanie, tak ho previezť kuriérom alebo poštou dvakrát cez pol sveta potrvá aj pár týždňov.

V servise, ale za vlastné

Jednoduchším riešením môže byť objednanie pokazenej súčasti telefónu z internetových obchodov alebo aukcií, ako je napríklad eBay. Samozrejme, musíte vedieť, čo sa vám pokazilo.

„Náhradné diely pri týchto telefónoch majú väčšinou veľmi priaznivé ceny a ich výmena nie je náročná,“ vysvetľuje Marek Kríž zo servisu telefónov v Senici a dodáva, že napríklad náhradný reproduktor kúpite za necelých päť eur aj s dopravou, kompletný kvalitný displej s dotykovou plochou kúpite už za päťdesiat eur. Závisí to, samozrejme, od telefónu.

Pri riešení porúch telefónov z Ázie odporúča opravár najprv mobil priniesť do servisu na kontrolu. „Dobrý technik ho hneď prezrie, pozrie, čo je na ňom zlé a rovno s vami náhradný diel objedná. V momente viete, koľko budú diel a oprava stáť,“ dodáva Kríž.

Podľa opravára však nemáte ísť do servisu s tým pocitom, že vám neznámu značku niekto opraví zo dňa na deň alebo nebodaj na počkanie. „V servise nedržíme náhradné diely pre všetky značky a nieto pre každý model,“ vysvetľuje Kríž. 

Avšak môže sa pošťastiť, že diely, ktoré sú určené pre úplne inú značku a model telefónu, budú sedieť do toho vášho. „Je to spôsobené tým, že veľa ázijských výrobcov používa tie isté súčiastky ako Samsung alebo HTC. Dokonca veľa z nich je klonom známych modelov s minimálnymi úpravami,“ dodal Marek Kríž. 

Snímky: uncyclopedia.wikia.com, gogadgetslv.com

01 - Modified: 2007-04-10 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Koľko strácame zo štrukturálnych fondov
01 - Modified: 2024-04-13 05:24:35 - Feat.: - Title: Každý piaty Slovák jazdí v lete na zimných pneumatikách. Expert varuje pred rizikom 02 - Modified: 2024-04-12 22:00:00 - Feat.: - Title: Vyklápací smartfón, ktorý stojí polovicu ceny Z Flipu od Samsungu? Áno, ale nákup nebude jednoduchý 03 - Modified: 2024-04-09 22:00:00 - Feat.: - Title: Toto sú najpredávanejšie telefóny všetkých čias. Vládne im roky sa trápiaca značka 04 - Modified: 2024-04-03 05:58:18 - Feat.: - Title: Spolupráca s Leicou sa vyplatila. Kompaktná vlajková loď z Číny ale dokáže viac ako len fotiť 05 - Modified: 2024-04-02 10:49:57 - Feat.: - Title: Zlozvyky a časté chyby vodičov: Toto s automatickou prevodovkou radšej nerobte
menuLevel = 2, menuRoute = style/tech, menuAlias = tech, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
19. apríl 2024 12:26