Najväčšia sociálna sieť Facebook testuje systém, ktorý jej užívateľom umožní vykonávať nákupy z chytrých telefónov pomocou účtu, ktorý majú na tejto najväčšej svetovej komunitnej sieti. Facebook však pripustil, že pracuje na "veľmi malom teste" a že firma zatiaľ nemá stanovený pevný časový plán, podľa ktorého by službu sprístupnila používateľom.
Systém má užívateľom Facebooku umožniť používať svoje platobné údaje, ktoré sú už na sociálnej sieti nahrané, na vyplnenie platobného formulára pri nákupe pomocou mobilnej aplikácie. Tým, že sa ľudia identifikujú ako užívatelia Facebooku, nebudú musieť napríklad zadávať svoje bankové údaje. Systém automaticky použije číslo bankovej karty alebo účtu na globálnom platobnom systéme PayPal, kam dáta používatelia zadali už skôr a ktoré poskytli Facebooku.
Facebook podľa agentúry AFP uistil, že nemá v úmysle konkurovať zavedeným platobným systémom a test vykonáva s "jedným alebo dvoma partnermi". Akcie spoločnosti eBay, čo je majiteľ PayPalu, ale v reakcii na správy o možnej konkurencii klesli o takmer dve percentá.
Podľa analytičky Deneé Carringtonovej zo spoločnosti Forrester Research Facebook zrejme s ponukou mobilných platieb narazí na problémy, aj keď si vybudoval vlastnú databázu kreditných kariet používateľov. "Zákazníci chcú bezpečné, kompaktné a pohodlné mobilné platby a je tu rastúce množstvo konkurentov, ktorým dôverujú viac - ako je PayPal, Visa a ďalšie," uviedla.
Odborný server AllThingsD upozornil, že služba by mohla Facebooku umožniť zhromažďovať ďalšie údaje o nákupných zvyklostiach jeho používateľov, čo sú údaje cenené predovšetkým z hľadiska reklamných účelov. Databáza bankových údajov, ktoré Facebook získal od užívateľov pri platbách za drobné darčeky alebo v súvislosti s on-line počítačovými hrami, ale podľa neho v súčasnosti zrejme nie je príliš veľká.
Facebook v uplynulých mesiacoch predstavil viacero nových produktov a zmien. Firma napríklad podstatne zmenila svoj novinkový kanál News Feed, ktorý užívateľom poskytuje prísun noviniek od "priateľov" alebo zo zvolených webových stránok. Facebook sa v poslednej dobe tiež snaží podporiť príjmy z reklamy na mobilných zariadeniach, ako sú chytré telefóny a tablety.