Pôvodne americká firma Motorola prešla pod krídla čínskeho Lenova v roku 2014. Podľa monitoru analytickej agentúry Counterpoint Research sa jej dodávky smartfónov v treťom štvrťroku 2022 medziročne znížili o takmer 15 percent a firma získala len 3,7-percentný podiel na globálnom trhu smartfónov.
Analytik agentúry Ivan Lam v komentári k situácii uvádza niekoľko postrehov. Kľúčové trhy Motoroly, teda Latinská Amerika a USA, čelia makroekonomickým a inflačným problémom. Tie mali na firmu priamy vplyv, pretože „ich cieľová skupina spotrebiteľov utrpela viac ako spotrebitelia špičkových smartfónov.“
Zaujímavosťou totiž je, že kým u nás nie je značka v predajoch najsilnejšia, v USA tvorí po Apple a Samsungu v rebríčkoch tretieho veľkého hráča. Je to dané tým, že práve na americkom trhu nemajú čínske značky vôbec také zastúpenie ako v Európe. Okrem toho, treba pamätať aj na to, že celkovo sa globálny predaj smartfónov medziročne prepadol o zhruba 9 percent.
Pozrite si testovacie fotky zo zariadenia Motorola Razr 2022:
Značka sa však napriek poklesom rozhodne nevzdáva, práve naopak. Akoby tento rok pridala do kroku a výsledkom bolo, že na trh uviedla ako prvá smartfón s fotoaparátom rekordného rozlíšenia 200 megapixelov. Okrem toho predstavila po dvoch rokoch aj nástupcu ich ohybnej línie Razr, ktorý nesie jednoduchý názov Motorola Razr 2022. Práve ten sme mali možnosť otestovať.
Dizajnové zmeny
Výrobca v už tretej generácii ohybného smartfónu Razr prekopal v dizajne čo sa len dalo. Hoci sa už na predchodcu a ani na svoju legendárnu predlohu Razr V3 vôbec nepodobá, v tomto prípade nám to vôbec neprekáža. Telefónu zmizla asymetrická spodná „brada“ a displej sa už pod ňu nezasúva. Teraz má svoje stabilné upevnenie, a to nie len v spodnej a vrchnej časti, ale aj v stredných partiách.
Zostáva vám 80% na dočítanie.