Spoločnosť Apple bola nútená výrazne znížiť odhad výroby svojej náhlavnej súpravy pre rozšírenú realitu Vision Pro. Problémom je ich zložitý dizajn a ťažkosti pri výrobe. Uvádza to denník Financial Times FT s odvolaním sa na zdroje oboznámené s výrobným procesom. Navyše Apple odložil aj plány na cenovo dostupnejšiu verziu.
Predstavenie zožalo úspech
Apple predstavil okuliare Vision Pro, ktoré sú vyvrcholením viac ako sedemročného vývoja, na začiatku minulého mesiaca počas svojej pravidelnej vývojárskej konferencie WWDC 2023. V Spojených štátoch majú byť k dispozícii začiatkom budúceho roka za cenu 3499 dolárov.
To je viac ako trojnásobok najdrahšej náhlavnej súpravy pre zmiešanú a virtuálnu realitu firmy Meta, materskú firmu Facebooku.
Samozrejme, v našich končinách sa okuliare budú predávať za podstatne vyššiu sumu. Na jednej strane, Apple uvádzal cenu 3499 dolárov bez dane a na druhej strane, v Európe mávame produkty od Apple s prirážkami z dovozu.
Okuliare Vision Pro predstavujú zariadenie, ktoré je vhodné pre rozšírenú i pre virtuálnu realitu. Apple ich však propagoval najmä pre rozšírenú realitu. V rámci nej vidí používateľ cez okuliare svoje okolie, no okuliare mu dň premietajú niektoré digitálne prvky.
Napríklad, vidí popis jednotlivých predmetov alebo môže vidieť rôzne pracovné návody či hrať hry. Vtedy sa mu v prostredí obývačky môžu napríklad premávať niektoré herné postavy. Veľmi dôležité využitie však môže byť v medicíne či v stavebnom priemysle.
Apple na prezentácii tiež ukázal niekoľko trikov s tým, že používateľ môže v digitálnom priestore hýbať s tabuľkami, prispôsobovať si veľkosť obrazoviek a tak ďalej, skrátka interagovať s vecami v digitálnom svete.
S okuliarmi budete môcť sledovať aj obsah vo forme filmov či seriálov, napríklad kanál Disney+. Apple totiž ohlásil spoluprácu s touto firmou.
Jeden zmluvný výrobca
Jediným zmluvným výrobcom náhlavnej súpravy pre Apple je čínska firma Luxshare. Podľa zdrojov sa čínska firma pripravuje v budúcom roku na výrobu menej ako 400-tisíc kusov Vision Pro. Podľa Financial Times však mal Apple interný cieľ predať za prvých 12 mesiacov až jeden milión kusov náhlavnej súpravy. Apple a Luxshare na žiadosť o komentár nereagovali.
Dvaja bližšie neidentifikovaní čínski dodávatelia komponentov potom uviedli, že Apple v prvom roku požaduje dodávky iba pre 130-tisíc až 150-tisíc kusov.
Hlavným problémom je výroba micro-OLED obrazoviek pre zariadenie, uviedli Financial Times. Apple tak nie je spokojný s produktivitou dodávateľov. Pre prototyp vyrobila obrazovky firma Sony v spolupráci s výrobcom čipov TSMC.