Britská firma DPD doručujúca balíky vypla funkciu umelej inteligencie (AI) vo svojich internetových chatovacích systémoch po tom, ako frustrovaný užívateľ žiadal jej chatovacieho robota zložiť báseň o tom, aký zlý tento zákaznícky servis je. Upozornila na to agentúra Reuters.
"Bol raz jeden chatbot menom DPD, ktorého pomoc nebola k ničomu," napísal robot po tom, čo Ashley Beauchamp vzdal snahu prinútiť ho, aby mu dal číslo na zákaznícky servis. Namiesto toho teda zákazník požiadal, aby robot napísal báseň o svojich zlých službách.
"DPD bola strata času, zákazníkova najhoršia nočná mora. Jedného dňa DPD konečne zatvorili a všetci sa radovali. Konečne mohli dostať pomoc, ktorú potrebovali. Od skutočného človeka, ktorý vedel, čo robí," pokračoval chatbot.
Beauchamp, klavirista a dirigent, zverejnil svoju "konverzáciu" s chatbotom na sociálnej sieti X vo štvrtok a odvtedy má 1,2 milióna zhliadnutí.
Beauchamp uviedol, že pôvodne, keď sa mu nepodarilo získať informácie o stave zásielky, požiadal chatbota, aby mu povedal vtip. Keď tak urobil, tak ho požiadal, aby napísal báseň o zlyhaní automatizovaného zákazníckeho servisu. Vyzval ho tiež, aby nadával, a prinútil ho povedať, že "DPD je najhoršia doručovacia firma na svete" a že by ju nikdy nikomu neodporučil.
Firma DPD UK uviedla, že AI používa v rámci svojho chatovacieho systému úspešne už niekoľko rokov, spolu s ľudským zákazníckym servisom. Po najnovšej aktualizácii systému sa ale objavila chyba. "Prvok umelej inteligencie bol okamžite deaktivovaný a v súčasnosti sa aktualizuje," uviedla firma vo vyhlásení.