Elon Musk chce prinútiť nových užívateľov, aby za príspevky na sociálnu sieť X platili. Podľa neho je to jediný spôsob ako obmedziť aktivity automatizovaných účtov, ktoré nespravujú ľudia, ale algoritmy. Miliardár a šéf automobilky Tesla to napísal na X v pondelok.
Zdôraznil, že vyberaná suma bude zanedbateľná, ale výšku obnosu nezverejnil. Po troch mesiacoch bude nový užívateľ podľa majiteľa sociálnej siete, ktorá sa predtým volala Twitter, mocť zverejňovať príspevky už zadarmo.
Nútené riešenie
Musk ešte pred prevzatím spoločnosti Twitter v októbri 2022 opakovane upozorňoval na to, že na rovnomennej sociálnej sieti je príliš veľa automatizovaných profilov topánok. Dokonca sa za pomoci tohto argumentu snažil vycúvať z dohody o prevzatí Twitteru, za ktorý ponúkol 44 miliárd dolárov (vyše 41,4 miliardy eur).
Vyhliadka, že by mohol byť k odkúpeniu Twitteru donútený súdne, ho však napokon presvedčila, aby prevzatie dokončil. Následne Musk opakovane sľúbil, že problém s topánkami a spamom dostane pod kontrolu.
Poplatok sa už testuje
Spoločnosť X testuje poplatok ako opatrenie proti chatbotom od jesene, uviedla agentúra DPA. Na Novom Zélande a Filipínach mohli noví užívatelia služby spočiatku publikovať príspevky a citovať alebo zdieľať príspevky ostatných až po zaplatení jedného amerického dolára (0,94 eura) ročne. Zadarmo mohli X používať iba pasívne, teda čítať príspevky, sledovať videá a sledovať ostatných užívateľov.
Pozorovatelia si však nevedia predstaviť žiadnu aktivitu topánok, ktorú by bolo možné zastaviť za poplatok jeden dolár ročne. "Spammery budú používať ukradnuté kreditné karty - a náklady na vratky budú vyššie ako príjmy z predplatného," uviedol na konkurenčnej sieti Threads odborník na bezpečnosť umelých technológií Marcus Hutchins.
Klesajúce tržby
Od Muskovho prevzatia Twitteru a premenovania na X sa služba potýka s klesajúcimi tržbami. Nový šéf spoločnosti niekoľkokrát uviedol, že sa príjmy z reklamy, čo bol takmer jediný zdroj príjmov Twitteru, znížili zhruba o polovicu.
Viaceré spoločnosti sa obávali negatívneho prostredia pre svoje značky na Muskovej platforme a reklamy na X obmedzili alebo sa ich úplne vzdali. Musk sa preto snaží viac zamerať na predplatné. Už obmedzil, koľko príspevkov denne môžu užívatelia vidieť bez toho, aby platili poplatok.