Samsung podľa zasvätených zdrojov znížil objednávky flexibilných OLED panelov pre súčasné skladačky Galaxy Fold 6 a Flip 6 pri svojej displejovej divízii (Samsung Display) o viac ako 10 percent. Rovnaké zdroje podľa portálu GSM Arena odhalili, že spoločnosť je v súčasnosti po technologickej stránke pripravená na úplne nový produkt. Rovnako je naň pripravený aj dodávateľský reťazec juhokórejského výrobcu.
Onou novinkou v jeho portfóliu má byť smartfón koncepcie, ktorá sa na trhu objavila len pred nedávnom. Uviedol ju čínsky Huawei, reč je o trojitom skladacom smartfóne, respektíve modeli s dvoma ohybmi. Práve takýto smartfón by Samsung podľa zasvätených zdrojov mohol uviesť na trhu už nasledujúci rok.
Stále môže byť priekopníkom
Avšak posledné slovo bude mať v tomto ohľade jeho divízia Mobile eXperience, ktorá je zodpovedná za skladacie smartfóny. Ak by Samsung trojitú skladačku skutočne uviedol na trh, mohol by byť svojim spôsobom priekopníkom.
Huawei síce svoj Mate XT nepredáva iba na domácom čínskom trhu, avšak aj toto revolučné zariadenie je stále zaťažené americkým embargom, ktoré čínskej spoločnosti znemožňuje používať služby Googlu a procesory s podporou 5G. Zatiaľ čo na domácom čínskom trhu to nevadí, tak v globálnom pohľade to Huaweiu výrazne uberá na ich konkurencieschopnosti.
Trh so skladačkami sa trápi
Avšak s klesajúcim záujmom zákazníkov o nové inteligentné skladačky sa zrejme nestretáva iba Samsung. GSM Arena totiž informovala, že dodávky flexibilných OLED panelov od Samsung Display budú tento rok predstavovať len 12 miliónov kusov. To je v porovnaní s minuloročnými dodávkami, ktoré dosiahli 20 miliónov kusov, výrazný 40-percentný pokles.
Portál dodáva, že okrem displejov pre produkty radu Galaxy Z tieto čísla zahŕňajú aj ďalšie spoločnosti ako Xiaomi, Vivo či Oppo, ktoré sa spoliehajú na Samsung ako dodávateľa potrebných ohybných displejov.
Zhruba dve tretiny objednávok (približne osem miliónov kusov ohybných displejov) však pripadajú na Samsung Galaxy Z Fold 6 a Z Flip 6, pôvodne sa pritom predpokladalo, že tohtoročné objednávky dosiahnu počet 10 miliónov. Vyššie spomínaná „trojskladačka“ by bezpochyby mierila na hnuteľnejších používateľov, súčasne však spoločnosť potrebuje sprístupniť skladacie smartfóny aj pre širšie zákaznícke spektrum.
O to by sa podľa zasvätencov z Južnej Kórey mohol Samsung pokúsiť lacnejším šikovným flipom. Kedy v tomto ohľade cesty juhokórejského výrobcu povedú, to ukáže až čas. Jedno je však isté, Samsung musí prísť s niečím, čo u zákazníkov opäť rozvíri záujem o jeho skladačky.