„Či už cestujete po Európe alebo mierite mimo EÚ, váš telefón by mal fungovať bez problémov... cestovanie bez funkčného telefónu môže rýchlo pokaziť náladu,“ podotýka operátor O2 vo svojom českom blogu.
Fungovať bude samozrejme v prípade, že máte správne nastavený roaming. V tom opačnom môže váš smartfón v zahraničí skutočne odmietať spolupracovať. Operátor však upokojuje, väčšina problémov s pripojením telefónu k mobilnej sieti sa dá totiž vyriešiť behom pár minút. „Stačí vedieť, kde hľadať a čo nastaviť,“ dodáva.
To sa týka napríklad aj roamingového balíčka, ktorého aktiváciu O2 odporúča ešte pred cestou do zahraničia. Teda v prípade, že cestujete mimo EÚ. V Európskej únii totiž služby svojho operátora využívate rovnako ako doma, teda za štandardných podmienok svojej tarify. Roamingový balíček pre cesty mimo EÚ si je možné behom pár sekúnd aktivovať v aplikáciách operátorov.
Čo si však počať v prípade, že sa telefón po prekročení hraníc odmieta pripojiť k sieti zahraničného operátora? „Nezúfajte,“ upokojuje operátor a radí vyskúšať nasledujúce kroky, ktoré tento problém obvykle pomôžu rýchlo vyriešiť:
1. Starý dobrý reštart
Áno, naozaj to môže pomôcť. Reštartujte telefón, nech sa znova skúsi prihlásiť do siete.
2. Overte nastavenie roamingu
Skontrolujte, či máte aktívny dátový roaming aj v nastavení samotného telefónu. Zvlášť ak ste si nedávno kupovali nový telefón. Ten totiž môže mať dátový roaming vo výrobnom nastavení vypnutý.
3. Skontrolujte nastavenia v aplikácii
Zistite, či máte aktívnu roamingovú tarifu a vypnuté blokovanie pripojenia k internetu v EÚ. Prípadne skontrolujte, že máte aktívny dátový balíček pre cesty mimo EÚ.
4. Uistite sa, že máte v nastavení telefónu zapnuté automatické vyhľadávanie sietí
Ak ste pri svojej poslednej ceste vyberali sieť ručne, mohlo by to spôsobiť problém s pripojením v inej krajine.
