Iste ste sa už stretli s otravnými newslettermi, ktoré vám plnia e-mailovú schránku prakticky bez toho, aby ste v nich našli použiteľné produkty a služby. Slovenský startup Rewardly chce práve tomu zabrániť.
Pomocou zberu a analýzy dát o používateľoch vrátane ich zvyklostí, preferencií a demografických údajov platforma tvorí detailné segmenty zákazníkov. Cieľom tohto procesu je pomoc kaviarňam, reštauráciám, beauty salónom, obchodom aj e-shopom udržať so zákazníkmi osobný kontakt, lepšie ich spoznať a cielene s nimi komunikovať.
Čo je Rewardly?
Rewardly je platformou na správu vernostného programu. Podnikom poskytuje nástroje na zber a spracovanie dát, ich vyhodnocovanie a využitie v kampaniach. Rewardly teda dodáva infraštruktúru (Wallet karty, POS integrácie, push notifikácie a iné), podnik má plnú kontrolu nad obsahom a tvorbou kampaní.
Zákazník len naskenuje QR kód v prevádzke a vloží si vernostnú kartu do mobilnej peňaženky od Googlu alebo Applu. Žiadne aplikácie nie sú potrebné. Kaviareň potom dokáže na základe predchádzajúcich nákupov svojich zákazníkov zistiť napríklad informáciu, či je zákazník vegán alebo sa stravuje bezlaktózovo. Následne mu vie ponúknuť vegánsky či bezlaktózový koláč na narodeniny ako darček.
Za startupom stojí trojica mladých Slovákov. Daniel Gašparík, Lucia Kramárová a Roman Osadský založili Rewardly krátko po ukončení štúdia na vysokej škole. Od štartu projektu vo februári tohto roka nadviazal startup spoluprácu len v okolí Bratislavy s vyše 100 partnerskými prevádzkami. Okrem Slovenska už pôsobí aj v krajinách ako Rakúsko, Česko, Bali, Izrael, Slovinsko, Indonézia a Filipíny.
Aké dáta Rewardly spracováva a ako chráni súkromie?
Startup spracúva údaje výhradne v mene prevádzky a nie je ich vlastníkom. Rewardly nemá prístup ku kompletnej histórii peňaženiek Apple/Google Wallet. Pracuje iba s dátami, ktoré vznikli v súvislosti s konkrétnou kartou a konkrétnou prevádzkou. Každá prevádzka má zároveň prístup iba k vlastným dátam.
Analýzou prechádzajú údaje o používaní vernostných kariet, údaje o kampaniach a interakciách a v prípade, že prevádzka zvolila aj POS integráciu, tak aj transakčné dáta. Tieto dáta sú uložené v zabezpečenej infraštruktúre (Google Cloud) a spracované v súlade s GDPR, čiže sa používateľ nemusí báť, že budú zneužité. Zákazníkovi zvyčajne stačí vyplniť iba meno, priezvisko a e-mail.
Používatelia sú tiež upozornení pri vydaní karty, že údaje sú spracúvané v rámci vernostného programu a POS integrácia je možná len so súhlasom zákazníka. Každá karta je samostatným “mini-ekosystémom” a platforma tieto dáta neposkytuje iným prevádzkam ani tretím stranám.
Rewardly teda ponúka ideálne riešenie pre podniky, ale do istej miery aj pre zákazníkov. Umožňuje totiž prevádzkam lepšie integrovať vernostné programy, na ktorých vývoj by nemuseli mať inak prostriedky a schopnosti. Na druhej strane zákazníci budú dostávať upozornenia na produkty, ktoré pre nich budú mať zmysel.
