Sú dni, ktoré sa dobre začnú, a nič nezabráni, aby sa aj dobre skončili. Taký deň som mal v stredu 17. januára.
Ráno som bol ako dramaturg Novej scény pri tom, keď sa pustili do práce tvorcovia komiksovej hry Agent Krowiak zasahuje. Jej premiéra, a teda aj tlačovka k nej, bude až v apríli, ale riaditeľ divadla Miloš Pietor sa hádam nenahnevá, keď to prezrádzam čitateľom HN už teraz. (Mimochodom, ten dramaturgický nápad sa zrodil v jeho hlave.)
Ešte donedávna síce existoval agent Krowiak len ako hrdina knižného bestselleru vydavateľstva L. C. A., ale jeden z jeho 13 autorov Viliam Klimáček -- so súhlasom ostatných -- prijal výzvu a v šibeničnom termíne napísal pre Novú scénu o Krowiakovi aj výbornú hru. Aká bude inscenácia? To sa nemá urieknuť. Ale určite je pre ňu dobrým avízom, že hercov Novej scény (aj niekoľko hosťujúcich) režíruje Karol Vosátko, hudbu skladá Michal Kaščák a scénograf Janků vychádza z geniálneho výtvarného rukopisu Jozefa Danglára.
Známa vec -- Nová scéna si potrpí na hviezdy. Vondráčkovou tejto inscenácie bude Danglár.
Z Novej scény som sa potom presunul do Klubu slovenských spisovateľov, kde mi páni Peter Čačko a Ondrej Sliacky slávnostne odovzdali nové číslo časopisu BIBIANA. Celé je venované novembrovej konferencii o diele mojej maličkosti.
Šťastne sa zvečerilo -- šťastný večer som strávil v Divadle GUnaGU, kde sa (vo Vosátkovej réžii) hrala Klimáčkova staršia hra Gotika. Tá hra sa hráva zriedkavo, pretože herec Roman Pomajbo musí na ňu dochádzať z cudziny. Už som si myslel, že ju nikdy neuvidím -- no, ako vravím, mal som šťastný deň. Videl som jedno z najlepších predstavení, aké som kedy videl.
Po šťastnom dni prichádza šťastná noc -- o tom inokedy.
StoryEditor
