Marian Ferko, spolutvorca hry Quadrox, spomína aj na to, že začiatkom 90.rokov sa počítačové hry šírili cez kazetové pásky. Snímka: archív M.Ferka
Je spolutvorcom počítačovej hry, ktorá ako jedna z prvých v rámci Československa prerazila aj v Európe. Experti ju považujú za slovenský Tetris a fanúšikovia dodnes vytvárajú ďalšie pokračovania. „Sú také náročné, že končím hneď na začiatku,“ smeje sa Marian Ferko, zakladateľ hernej vývojárskej spoločnosti Cauldron a spolutvorca hry Quadrax.
Vaša hra Quadrax býva označovaná aj ako slovenský Tetris. Do akej miery ste sa ním naozaj inšpirovali?
Tetris v skutočnosti inšpiroval mnohých tvorcov, spustil doslova lavínu podobných hier. Nás skôr inšpirovali jeho klony. Povedali sme si, že vyskúšame vytvoriť hru na princípe rôznych padajúcich kvádrov – teda na rovnakej metóde, akú využíval aj ruský originál. K tomu sme primixovali pohyb v priestore z ďalšej hernej klasiky menom Sokoban.
Quadrax tento rok slávi dvadsiate výročie od uvedenia na trh. S jeho vývinom ste však začali už okolo roku 1989.
To je pravda. V tom čase sa dostali na trh jednoduché počítače Didaktik Gama určené na hranie pre deti. A keďže sa tu v tom čase nedal kúpiť žiadny softvér, s kamarátom Dávidom Durčá...
Zostáva vám 85% na dočítanie.