StoryEditor

Španielsku vládnu kampane

11.01.2007, 23:00

Sú pútavé, tvrdo opisujúce realitu, ale úprimné a pravdivé. Je až neuveriteľné, že dokážu zaujať a dokonca mať pozitívny efekt.
V Španielsku sa do nich denne zapája niekoľko ministerstiev. Prvenstvo môžeme pripísať asi najproduktívnejšiemu ministerstvu zdravotníctva a spotreby. Jeho kampane nepoznajú vekové hranice a neobmedzujú témy - detská obezita, ochrana pred teplom a fajčením, alkohol, drogy, sexuálna prevencia... "Ak nepoužívaš ochranu pri svojich sexuálnych stykoch, vieš, kto vystupuje?" pýta sa jeden z reklamných spotov a jedným dychom dodáva: "Genitálny herpes, syfilis, AIDS, hepatitída B, chlamýdie a okrem toho dnes aj neželané tehotenstvo." Zároveň apeluje: "Sex si môžeš užiť aj bezpečne, a ty to vieš, tak nehľadaj zbytočné problémy."
Nezaostáva ani ministerstvo vnútra. "Myslíte si, že zomriete počas týchto sviatkov pri dopravnej nehode na cestách?" pýta sa teleoperátorka v spote Generálneho riaditeľstva cestnej premávky, ktoré patrí pod ministerstvo vnútra. Ešte tvrdšie to bolo v predvianočnej kampani, kde mladá žena telefonujúca svojim rodičom, že práve vyrážajú na cesty, zároveň oznamuje: "...a keby sme náhodou nedorazili, chcem, aby ste vedeli, že vás ľúbim..." Tvrdé, ale zdá sa, že účinné. Potvrdzujú to aj slová Mauricetta Perona, šéfa Sekcie medzi národných vzťahov Generálneho riaditeľstva cestnej premávky: "Čísla o dopravných nehodách neustále klesajú, čo pripisujeme tomu, že naše kampane významne vplývajú na svedomie vodičov."
Vládne reklamné kampane si financujú jednotlivé ministerstvá, ale využívajú aj Európsky sociálny fond.

menuLevel = 1, menuRoute = svet, menuAlias = svet, menuRouteLevel0 = svet, homepage = false
05. november 2024 07:08