Vodič kamiónu Martin Kučera, ktorý v auguste prežil pád mosta v talianskom Janove, v budúcom týždni opäť sadne za volant. Jeho prvá cesta po zranení povedie do Holandska. Šoférovania kamiónu sa nebojí a do práce sa teší.
Doteraz sa po nehode liečil so zlomenými rebrami. Kučera to dnes povedal novinárom pri preberaní nového kamiónu.
Ani do Talianska sa Kučera podľa svojich slov ísť s kamiónom nebojí. "Keď ma tam pošlú, tak tam pôjdem, nebudem mať na výber," uviedol vodič.
Nikdy tiež neuvažoval o tom, že by s kamiónom prestal jazdiť. Nehoda mu po 79 dňoch pripadá skôr ako zlý sen. Domôcť sa odškodnenia v Taliansku bude podľa neho beh na dlhú trať.
Kučera po prevoze z Talianska do českej nemocnice v lete uviedol, že za svojím prežitím vidí množstvo náhod, predovšetkým to, že bol pripútaný a šoféroval najnovší typ kamiónu so zosilnenými stĺpikmi.
Zachránilo ho podľa jeho slov tiež to, že náklad papiera stiahol kamión z mosta tak, že dopadol na zadnú časť. Po uvedenom moste v Janove išiel prvýkrát v živote, zaviedla ho tam navigácia.
Kamión spadol z výšky 45 metrov z Morandiho mosta na frekventovanej diaľnici na severe Talianska po tom, čo sa časť mosta zrútila. Pri nešťastí zomrelo 43 ľudí.
Vyšetrovacia komisia talianskeho ministerstva dopravy došla na konci septembra k záveru, že prevádzkovateľ diaľničného mosta v Janove nezabezpečil jeho bezpečnosť. Komisia tiež konštatovala, že firma Autostrade per l'Italia nepodnikla dostatočné opatrenia, aby pádu mosta zabránila, hoci riziko zrútenia už v predchádzajúcich rokoch existovalo.
Firma kritiku komisia odmietla a závery expertnej komisie ministerstva označila za "hypotézu, ktorú treba overiť".
Začiatkom septembra janovská prokuratúra oznámila, že začala vyšetrovať 20 ľudí, vrátane vedenia firmy Autostrade per l'Italia, pre podozrenie z trestného činu zabitia.
Výkonný riaditeľ firmy Giovanni Castellucci si v auguste vyslúžil kritiku, keď sa odmietol za nešťastie ospravedlniť s tým, že počká, až vyšetrovatelia určia, kto je za tragédiu zodpovedný.