Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
26.07.2019, 17:38

Ruská televízia RT dostala pokutu od britského úradu, Moskva reaguje vyhrážkami

Ruské ministerstvo zahraničných vecí pokutu pre RT zároveň označilo za "akt cenzúry".

Ruská televízia RT dostala pokutu od britského úradu, Moskva reaguje vyhrážkami
Zdroj: Reuters

Kremeľ varoval v piatok britské médiá pôsobiace v Rusku pred odvetnými opatreniami po tom, ako britský úrad pre rozhlasové a televízne vysielanie (Ofcom) udelil pokutu ruskej televízii RT. Informovala o tom agentúra AFP.

"Britské médiá, ktoré pôsobia v Rusku, by mali byť pripravené čeliť následkom krokov, ktoré Londýn uskutočnil," uviedlo ruské ministerstvo zahraničných vecí vo svojom stanovisku. Pokutu pre RT zároveň označilo za "akt cenzúry".

Ofcom udelil RT pokutu 200-tisíc libier (223 340 eur) "za hrubé nedodržiavanie zákona o vysielaní".

Súčasťou rozhodnutia britského telekomunikačného úradu je aj povinnosť RT poskytnúť svojim divákom možnosť zoznámiť sa so súhrnom jeho nálezov.

RT podľa Ofcomu "nedokázala zachovať nestrannosť v siedmich reportážach a reláciách v období medzi 17. až 26. aprílom 2018".

Úrad vo svojej správe konkrétne spomenul spôsob, akým sa RT venovala prípadu otravy bývalého dvojitého ruského špióna Sergeja Skripaľa a jeho dcéry Julije.

Problematický je podľa Ofcomu tiež spôsob, akým televízia informovala o udalostiach občianskej vojny v Sýrii, v ktorej Kremeľ podporuje vládu prezidenta Bašára Asada.

Británia zakázala ruským spravodajským staniciam RT a Sputnik zúčastniť sa na globálnej konferencii o slobode médií, ktorá sa v dňoch 10. až 11. júla konala v Londýne. Toto rozhodnutie odôvodnila ich aktívnou úlohou pri šírení dezinformácií.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.