Obama vyštartoval v médiách s negatívnou kampaňou voči republikánom, pretože to funguje, vysvetľuje americký analytik Russell Riley.
Prezident USA Barack Obama odštartoval mediálnu kampaň televíznym spotom. Bude takáto forma reklamy účinná?
Obama nabral očividne druhý dych, jeho predvolebná kampaň konečne naberá na obrátkach. Ďalšou jeho výhodou v porovnaní s republikánmi je, že je jediným kandidátom demokratov. Preto sa nemusí sústrediť na primárky, ale všetku energiu zameriava na novembrové voľby. Má pole len sám pre seba a masívna reklama prostredníctvom televíznych spotov môže zmeniť kritické názory na jeho fungovanie v Bielom dome.
Na republikánov prezident zaútočil kvôli ich peniazom z ropného priemyslu. Čo tým sleduje?
Každá kampaň v modernej americkej politike nesie so sebou prvky negatívnej reklamy namierenej na protivníka. Dôvod je jednoduchý, útok na súpera v americkej predvolebnej šou neuveriteľne funguje. Veľká časť Američanov bude na poslednú chvíľu čakať na to, čím ich kandidáti presvedčia. Obama sa teraz bude zameriavať na nerozhodnutých, ktorí hľadajú dôvod, prečo ho voliť. Netreba tiež zabúdať, že na bojovom volebnom poli je viac ako 50 amerických štátov, v ktorých jednotlivé výsledky hlasovania sa môžu postarať o prekvapenie. Namiesto reklám tam viac fungujú vplyvy miestnych komunít.
S čím bude mať Obama najväčšie problémy?
Najproblematickejšie je preňho obhájiť nepriaznivú ekonomickú situáciu USA a vysokú nezamestnanosť. Výzvy adresované Bielemu domu sú jasné. Prezident je však dokonalý bojovník, a preto v správnej chvíli vyštartoval do boja o obhájenie prezidentského kresla.