Krátko po voľbách odhadoval Andrej Babiš náklady na kampaň vo výške 64 miliónov korún, v nedeľu už pripustil, že sú aspoň o 40 miliónov vyššie. Stále ešte naviac nie sú zrátané všetky platby.
Všetky náklady na kampane zatiaľ politické strany nespočítali, líder hnutia ANO Andrej Babiš ale už teraz vie, že náklady na propagáciu jeho hnutia presiahli sto miliónov korún (3,682 563 eur).
Podnikateľ politík to uviedol v nedeľných Otázkach Václava Moravce. Ešte krátko po voľbách pritom odhadoval náklady na kampaň na 64 miliónov korún. Peniaze Babišovi poslalo približne 500 sponzorov, má pôžičku a navyše počíta s peniazmi od štátu za výsledok vo voľbách.
"Som zvedavý, ako ostatné parlamentné strany ukážu občanom, odkiaľ prišli tie peniaze," uviedol Babiš v OVM. Voliči podľa neho potrebujú vedieť, odkiaľ politické strany peniaze dostali. Hnutie ANO v tomto označuje za najlepšie zo všetkých.
Predseda hnutia počíta s tým, že vo chvíli, kedy budú predložené a zaplatené všetky faktúry, stranícke účtovníctvo zverejní. "Všetko ukážeme, ukážeme všetky náklady, všetky príjmy," vysvetlil Babiš. Bolo by podľa neho dobré, keby to urobili aj všetky ostatné politické strany.
Na svojich stránkach hnutia uvádza, že do tejto chvíle ho jednotliví ľudia i firmy podporili sumou presahujúcou 68 miliónov korún. Najväčšími darcami sú spoločnosti DEZA s príspevkom 10 miliónov korún, Lovochemie a PRECHEZA, ktoré prispeli po šiestich miliónoch korún. Všetky tri sú súčasťou Babišovho holdingu Agrofert. Sám Babiš pridal zo svojho 29 a pol milióna korún.
Za takmer dvadsaťpercentný výsledok ale strana od štátu dostane 92,7 milióna korún ako príspevok. Víťazná ČSSD dostane 101,6 miliónov korún. Podľa odhadov stála kampaň sociálnej demokracie 80 až 90 miliónov. V roku 2010 dosiahli náklady 184 miliónov korún. U ODS to bolo ešte o takmer 30 miliónov viac. Teraz náklady zatiaľ nezverejnila.
Komunistická strana plánovala minúť za tohtoročné voľby podľa odhadov 10 až 30 miliónov, TOP 09 potom približne 50 miliónov.
Andrej Babiš kúpil tento rok v apríli spoločnosť Ecopress, ktorá je vydavateľom Hospodárskych novín.