Pod vlnou kritiky sa teraz ocitol známy satirický magazín Charlie Hebdo. Ten totiž zverejnil karikatúru, v ktorej si robí srandu zo smrti sýrskeho chlapca Aylana Kurdiho. Jeho fotografia pred dvoma týždňami obletela svet a zdvihla vlnu solidarity. Nie je to pritom jediná ilustrácia Charlie Hebdo, ktorá budí vášne a zosmiešňuje chlapcovu smrť, píšu lidovky.cz.
Čítajte viac o chlapcovi: Svetové médiá zasiahla fotografia mŕtveho sýrskeho chlapca. Rozhodli sa ju zverejniť
Tak blízko svojmu cieľu ..." hlása titulná stránka magazínu, ktorej podobu priniesol napríklad server Huffington Post. Zobrazuje utopeného chlapca, ktorý má tvár v piesku. Nad ním je billboard spoločnosti McDonald 'sm ktorý je notoricky známym maskotom detských menu ako Happy Meal. Slogan hovorí "Promo! Dve detské menu za cenu jedného".
Ďalšie ilustrácie potom ukazujú Ježiša stojaceho na vode, vedľa ktorého sa Aylan topí. Kresba je opísaná slovami: "Dôkaz, že je Európa kresťanská. Kresťania chodia po vode. Moslimské deti sa topia."
These new toons from leftist Charlie Hebdo are actually mocking Europe and Christians for not doing more for refugees pic.twitter.com/1qqUwjKwpo
— GodHatesFAQs (F.J.) (@MrPolyatheist) 14. Září 2015
Magazín kresbami reagoval na migračnú krízu v Európe. Ilustrácie vzbudili rozporuplné reakcie, mnoho ľudí obe kresby hodnotí na sociálnej sieti Twitter. Niektorí tvrdia, že boli autori kresieb nepochopení a že nejde o zosmiešnenie chlapcovej smrti a viery, ale Európy. Väčšina však Charlie Hebdo viní z nedostatku súcitu. Karikatúry hodnotia aj médiá. Napríklad server Morocco World News píše, že sa Charlie Hebdo "schováva za slobodu slova".
Aylan sa utopil potom, čo sa jeho rodina rozhodla utiecť zo Sýrie a doplaviť do Európy. Fotografiu tela chlapca, ktoré vyplavilo more, vytlačili všetky významné denníky a spravodajské servery. Agentúra Reuters potom priniesla informáciu, že loď riadil sám Aylanov otec, ktorý ako jediný z rodiny tragédiu prežil.
Čítajte viac: Otec utopeného chlapca klamal. Od začiatku riadil čln, tvrdia utečenci
Magazín Charlie Hebdo, ktorý populárnu fotografiu využil vo svojom novom vydaní, je známy svojimi kontroverznými karikatúrami. V januári tohto roka dvojica ozbrojencov zaútočila na sídlo satirického magazínu a zabila tam niekoľko členov redakcie. Vtedy veľa ľudí a médií magazín podporilo slovami "Je suis Charlie" ("Ja som Charlie").