Dvadsaťosemročný pilot Andreas Lubitz pracoval v spoločnosti Germanwings od roku 2013. Materská spoločnosť Lufthansa uviedla, že mal na konte 630 letových hodín.
Pochádzal z nemeckého mesta Montabaur, kde bol už od mladosti členom miestneho aeroklubu. Podľa kamarátov bol skôr tichší, ale priateľský.
"Andreas vstúpil do klubu už v mladosti, aby si splnil svoj sen - lietať," uviedol letecký klub na svojom webe po havárii, keď ešte nebolo jasné, že za tragickým pádom stojí práve on.
Certifikát k pilotovaniu dopravných lietadiel získal Lubitz v septembri 2013. Vo svojom domovskom aeroklube v Montabaur v Porýní-Falcku sa objavil naposledy vlani na jeseň, keď si tam obnovoval licenciu na pilotovanie vetroňa.
Prečítajte si aj: Pilot nechal Airbus úmyselne zrútiť, tvrdia vyšetrovatelia. Chcel spáchať samovraždu
Do kokpitu sa dá dostať násilím. Otázka je, koľko bolo času, hovorí pilot
WSJ gives age of pilot Andreas Lubitz as 28, Spanish site says 24 but may be age in picture: http://t.co/vSfu6mS9Z1 pic.twitter.com/RL9Pv8swgD
— Luke Baker (@LukeReuters) 26. Březen 2015
Podľa miestnych vtedy nejavil žiadne známky depresie, uviedla agentúra AP. "Bol rád, že má prácu v spoločnosti Germanwings a darí sa mu tam dobre," uviedol člen aeroklubu Peter Ruecker. "Mal som z neho dobrý pocit," dodal.
Lubitz získal licenciu na vetroň už ako tínedžer, neskôr ho Lufthansa prijala do pilotnej školy. Podľa Rueckera bol Lubitz "skôr tichší avšak priateľský".
Podľa aeroklubu mal Lubitz síce byt v Düsseldorfe, ale napriek tomu býval u svojich rodičov priamo v rodnom Montabaur. Žiadne ďalšie informácie ohľadom pilotovho psychického stavu zatiaľ vyšetrovatelia nezverejnili.
Podľa tlačovej konferencie francúzskej prokuratúry Lubitz, ktorý bol pilotom havarovaného lietadla nemeckých aerolínií Germanwings, nepustil kapitána stroja do kokpitu, zámerne začal klesanie a až do okamihu nárazu bol nažive. Utorkové letecké nešťastie na juhu Francúzska si vyžiadalo 150 obetí.
Podľa prokuratúry ale nič nenasvedčuje tomu, že by nešťastie bolo teroristickým činom. Pasažieri až takmer do posledného okamihu o kritickej situácii nevedeli, výkriky sú na letovom záznamníku viditeľné až tesne pred dopadom.
Andreas bol veľmi príjemný mladý muž, ktorý získal výcvik tu a bol členom tohto klubu," vysvetlil Rücker. "Bola s ním zábava, aj keď niekedy bol možno dosť tichý. Bol taký, ako každý iný mladík, ako mnoho iných tunajších mladých ľudí," dodal.
Neďaleko malého, bieleho domu v meste, kde Lubitz žil a kde polícia rýchlo postavila stráž, vyjadril "skutočný šok" nad správou aj sused Hans-Jürgen Krause.
Spoločnosť Germanwings poskytla zatiaľ iba strohé životopisné podrobnosti o kopilotovi, ktorý mal nalietaných len 630 hodín - na rozdiel od kapitána, ktorý mal na konte vyše 6000 nalietaných hodín a pre Lufthansu pracoval desať rokov.
Lubitz absolvoval tréning na výcvikovej akadémii Lufthansy pre pilotov v Brémach, ktorá sa o ňom odmietla vyjadrovať. Jeho miestny letecký klub umiestnil čiernu pásku na svojej webovej stránke aj s číslom letu a menom "Andreas".
"Mal veľa priateľov, nebol to samotár," opísal ho Rücker. "Zapadal dobre do kolektívu. Náš klub tvoria väčšinou mladí ľudia, ktorí sa učia lietať na klzáku a potom dostanú licenciu a následne možno, tak ako v jeho prípade, prejdú do komerčného letectva," dodal dlhoročný člen leteckého klubu.
zdroj: idnes.cz