Reuters
StoryEditor

Čakanie na "superlietadlo" sa predlžuje. Preto Američania siahli na cintorín

19.06.2016, 19:55
Námorná pechota USA si objednala u spoločnosti Boeing modernizáciu tridsiatky viacúčelových lietadiel F / A-18 Hornet, ktoré sa teraz nachádzajú na púštnom cintoríne lietadiel v Arizone.

Americkým mariňákom došla trpezlivosť s neustále meškajúcim projektom F-35B Lightning II. Bill Maxwell zo spoločnosti Boeing, ktorý zodpovedá za prevádzku viacúčelových lietadiel F / A-18 Hornet v americkej armáde, uviedol pre server Ainonline, že veliteľstvo námornej pechoty (US Marine Cops - USMC) objednalo modernizáciu tridsiatky Hornetov ktoré boli deponované na skládku lietadiel prevádzkovanou 309. skupinou letecké regenerácie a údržby (309th Aerospace Maintenance and Regeneration Group - Amargo) na leteckej základni Davis-Monthan v arizonskej púšti.

Modernizáciou prechádzajú Hornety s malým počtom odlietaných hodín, ktoré boli predtým vyradené ako nadbytočné. Boeing v továrni v meste Cecil Field na Floride zosilňuje alebo vymieňa časti konštrukcie lietadla tak, aby bola zvýšená životnosť zo štandardných 6 000 na 8 000 hodín. Modernizáciou prejde avionika a radar AN / APG-65. Nová verzia bude mať označenie F / A-18C +

Iné príčiny modernizácie?

V tejto chvíli sa v závode Boeingu na Floride nachádzajú dva Hornety F / A 18C. Ďalšia pätica sa pripravuje na transport. V septembri poputujú k modernizácii ďalšie štyri stroje.

Príčiny modernizácie môžu byť iné, než sa oficiálne uvádza. Americká námorná pechota má od samého začiatku vývoja lietadla piatej generácie F-35B Lightning II k stroju výhrady, keďže dáva z bezpečnostných dôvodov prednosť dvojmotorovým lietadlám (F-35B je jednomotorový).

Známe sú tiež výhrady USMC k akčnému rádiu Lightning II, hoci je k dispozícii tankovanie vo vzduchu (Hornet F / A - 18C tiež trápi malý dolet).

Viacúčelové lietadlo

McDonnell Douglas F / A-18 Hornet (dnes Boeing) je viacúčelové stíhacie lietadlo. Je prispôsobené prevádzke za každého počasia z paluby lietadlovej lode. Slúži na vykonávanie pozemných útokov aj ako stíhacie lietadlo, ktoré zvláda aj vzdušné súboje.

V počiatkoch prevádzky stroj trápili nielen detské choroby, ale aj celkom vážne problémy. Vďaka modernizáciám môžeme zaznamenať zmeny tvaru nasávacích otvorov motorov z obdĺžnikových (verzie A a B) na polkruhové (od vezie C).

Najviac vnímaným problémom je relatívne malý dolet. Preto sú Hornet na väčšine fotografií vybavené prídavnými nádržami na palivo. Ich používanie, pochopiteľne, znižuje množstvo nesenej výzbroje.

Nevýhody však plne kompenzujú kladné vlastnosti. Hornet vyniká pri úlohách stíhacieho stroja aj pri útoku na pozemné ciele. Prednosťou Hornetu je tiež jeho palubný radar AN / APG-65. Aby sa kompenzoval malý dolet, bola vyvinutá predĺžená verzia F / A-18 Super Hornet s predĺženým trupom o 86 centimetrov a zväčšenou plochou krídiel o 25 percent.

01 - Modified: 2023-02-01 19:41:04 - Feat.: - Title: Britský minister obrany povedal, že dodanie stíhačiek Kyjevu teraz nepovažuje za správne 02 - Modified: 2023-01-21 13:00:00 - Feat.: - Title: Ak sa niečo pokazí, ovplyvní to takmer celý svet, hovorí kontrolór letovej prevádzky na najrušnejšom letisku na planéte 03 - Modified: 2023-01-21 09:00:00 - Feat.: - Title: Najhorší prvý deň v práci. Letuška omylom spustila núdzové otváranie dverí, chyba stála takmer 60-tisíc eur 04 - Modified: 2023-01-16 09:33:16 - Feat.: - Title: Na mieste havárie nepálskeho lietadla našli obe čierne skrinky 05 - Modified: 2023-01-15 15:15:07 - Feat.: - Title: V Nepále havarovalo lietadlo so 72 ľuďmi na palube. Hlásia najmenej 68 obetí
menuLevel = 1, menuRoute = svet, menuAlias = svet, menuRouteLevel0 = svet, homepage = false
02. február 2023 19:12