Americkým mariňákom došla trpezlivosť s neustále meškajúcim projektom F-35B Lightning II. Bill Maxwell zo spoločnosti Boeing, ktorý zodpovedá za prevádzku viacúčelových lietadiel F / A-18 Hornet v americkej armáde, uviedol pre server Ainonline, že veliteľstvo námornej pechoty (US Marine Cops - USMC) objednalo modernizáciu tridsiatky Hornetov ktoré boli deponované na skládku lietadiel prevádzkovanou 309. skupinou letecké regenerácie a údržby (309th Aerospace Maintenance and Regeneration Group - Amargo) na leteckej základni Davis-Monthan v arizonskej púšti.
Modernizáciou prechádzajú Hornety s malým počtom odlietaných hodín, ktoré boli predtým vyradené ako nadbytočné. Boeing v továrni v meste Cecil Field na Floride zosilňuje alebo vymieňa časti konštrukcie lietadla tak, aby bola zvýšená životnosť zo štandardných 6 000 na 8 000 hodín. Modernizáciou prejde avionika a radar AN / APG-65. Nová verzia bude mať označenie F / A-18C +
Iné príčiny modernizácie?
V tejto chvíli sa v závode Boeingu na Floride nachádzajú dva Hornety F / A 18C. Ďalšia pätica sa pripravuje na transport. V septembri poputujú k modernizácii ďalšie štyri stroje.
Príčiny modernizácie môžu byť iné, než sa oficiálne uvádza. Americká námorná pechota má od samého začiatku vývoja lietadla piatej generácie F-35B Lightning II k stroju výhrady, keďže dáva z bezpečnostných dôvodov prednosť dvojmotorovým lietadlám (F-35B je jednomotorový).
Známe sú tiež výhrady USMC k akčnému rádiu Lightning II, hoci je k dispozícii tankovanie vo vzduchu (Hornet F / A - 18C tiež trápi malý dolet).
Viacúčelové lietadlo
McDonnell Douglas F / A-18 Hornet (dnes Boeing) je viacúčelové stíhacie lietadlo. Je prispôsobené prevádzke za každého počasia z paluby lietadlovej lode. Slúži na vykonávanie pozemných útokov aj ako stíhacie lietadlo, ktoré zvláda aj vzdušné súboje.
V počiatkoch prevádzky stroj trápili nielen detské choroby, ale aj celkom vážne problémy. Vďaka modernizáciám môžeme zaznamenať zmeny tvaru nasávacích otvorov motorov z obdĺžnikových (verzie A a B) na polkruhové (od vezie C).
Najviac vnímaným problémom je relatívne malý dolet. Preto sú Hornet na väčšine fotografií vybavené prídavnými nádržami na palivo. Ich používanie, pochopiteľne, znižuje množstvo nesenej výzbroje.
Nevýhody však plne kompenzujú kladné vlastnosti. Hornet vyniká pri úlohách stíhacieho stroja aj pri útoku na pozemné ciele. Prednosťou Hornetu je tiež jeho palubný radar AN / APG-65. Aby sa kompenzoval malý dolet, bola vyvinutá predĺžená verzia F / A-18 Super Hornet s predĺženým trupom o 86 centimetrov a zväčšenou plochou krídiel o 25 percent.