Japonské reštaurácie, v ktorých si zákazníci môžu sami nabrať jedlo z bežiaceho pásu, čelia kríze. Potom, čo sa na sociálnych sieťach objavila séria videí, na ktorých výtržníci jedlo na rotačných pásoch olizujú a inak znehodnocujú, zavládla medzi obyvateľmi krajiny voči týmto stravovacím zariadeniam nedôvera. Mnoho reštaurácií sa v reakcii na úbytok zákazníkov rozhodlo pásy obmedziť.
VIDEO: prvé z virálnych videí, ktoré spustili vlnu suši terorizmu
Lavínu incidentov podľa stanice Deustche Welle spustilo v januári virálne video, na ktorom tínedžer olizuje v jednom z podnikov jedlo na rotujúcom páse a fľaše so sójovou omáčkou. Správanie si v miestnych médiách rýchlo vyslúžilo označenie „suši terorizmus“.
Virálne videá
Spoločnosť Čošimaru, ktorá tento druh reštaurácií prevádzkuje v metropole Tokio, nedávno uviedla, že kvôli podobným „akciám“ do konca apríla zastaví prevádzku pásov vo všetkých svojich 63 prevádzkach. Jedlo bude personál zákazníkom roznášať osobne. Firma tak reagovala na video z jednej zo svojich pobočiek, na ktorom mladík vkladá do nádoby so zázvorom ohorok.
"Naši zamestnanci teraz nosia korenie a ďalšie náčinie na stôl zakaždým, keď k nemu zasadne nová skupina hostí," uviedla.
Virálne videá, na ktorých nevychovaní zákazníci olizujú spoločné dochucovadlá, mažú pálivú pastu wasabi na okolo prechádzajúce jedlo alebo striekajú na suši dezinfekciu, podľa denníka The Guardian odvetvie takzvaných „rotačných reštaurácií“ silne zasiahli. Hodnota sektora sa podľa denníka v roku 2021 odhadovala na 740 miliárd jenov (viac ako 5 miliárd eur).
Umelá inteligencia
Opatrenia s cieľom zabezpečiť, že jedlo zvládne cestu z kuchyne k stolu v perfektnom stave, prijala aj japonská spoločnosť Suširo. Tá bude zákazníkom, ktorí si pokrm objednajú pomocou zariadenia s dotykovou obrazovkou, doručovať iba prostredníctvom „expresného pruhu“, čo podľa nej ostatným hosťom sťaží manipuláciu s jedlom. Reagovala tak na úbytok zákazníkov.
Reťazec Kura Suši minulý týždeň uviedol, že do svojich prevádzok umiestni kamery s umelou inteligenciou, ktoré údajne dokážu detegovať „neobvyklé“ správanie zákazníkov, ako je zloženie taniera z pásu a jeho rýchle vrátenie. „Od veľkého počtu zákazníkov sme počuli, že už nedôverujú suši reštauráciám s bežiacim pásom,“ uviedla spoločnosť.