Kalifornský súd dnes rozhodol, že autopilot automobilky Tesla, teda sada pokročilých funkcií asistenčného systému pre vodičov, v nehode z roku 2019 nezlyhal. O zrejme prvom procese, v ktorom autopilot Tesly figuroval, informovala agentúra Reuters.
Štandardná funkcia autopilota umožňuje vozidlám Tesla šoférovať, zrýchľovať a brzdiť vo svojich jazdných pruhoch bez zásahu vodiča. Na autá však stále musí dohliadať človek, kompletne samoriadené vozidlo úrady zatiaľ neschválili. Verdikt by mohol byť pre Teslu dôležitým víťazstvom pri testovaní a zavádzaní autopilota a pokročilejšieho systému Full Self-Driving, ktorý sa stal predmetom regulačnej a právnej kontroly.
Justine Hsuová zažalovala Teslu v roku 2020. Obyvateľka Los Angeles uviedla, že jej vozidlo Tesla Model S v režime autopilota našlo na obrubník a následne sa spustil airbag "tak prudko, že jej zlomil čeľusť, vyrazil zuby a spôsobil poškodenie nervov v tvári". Tvrdia, že systém autopilota a airbag sú chybne konštruované, a požadovala odškodnenie vyše troch miliónov dolárov.
Spoločnosť Tesla zodpovednosť za nehodu z roku 2019 odmietla. V súdnom podaní uviedla, že Hsuová používala autopilota v uliciach mesta, hoci užívateľská príručka spoločnosti Tesla pred tým varuje.
Podľa poroty ale airbag fungoval, ako mal, a Tesla žene úmyselne nezamlčala žiadne skutočnosti. Súd žene nepriznal žiadne odškodné.